Jabra

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2012 08:55 CEST

Jabra SUPREME UC det ultimata headsetet för kontorsanvändare på språng

Stockholm, 2 maj 2012
Jabra lanserar idag sitt nya headset Jabra SUPREME UC som möter kraven på mobilitet från dagens omväxlande kontorsmiljöer. Den nya modellen stödjer kommunikationsplattformar från företag som bland annat Microsoft, Cisco, Avaya, Aastra och Skype samt mobiltelefoner och surfplattor.

Via en Bluetooth-USB-adapter och teknik för dubbel anslutning kan headsetet enkelt anslutas till dator för datortelefoni och mobiltelefon för individuella samtal på respektive enhet. Det ger användaren en flexibilitet att växla mellan olika samtal och vara uppkopplad i flera kanaler samtidigt.

Jabra SUPREME UC är en uppdatering av förra årets lansering av Jabra SUPREME och har funktioner som aktivt minskar bakgrundljud och därmed ger bästa möjliga ljudkvalité oavsett miljö. Tekniken bakom bullerdämpningen bygger på en unik mikrofonteknik för den omgivande miljön och ett elektroniskt chips som skapar ett "motljud”. Tillsammans tar de bort praktiskt taget allt bakgrundsljud som annars kan störa användaren som bär headsetet. Det innebär att användaren uppfattar ljudet i sitt headset betydligt bättre.

Jabra SUPREME UC har den senaste generationen av Jabras Noise Blackoutteknik – Noise Blackout 3.0 – som väsentligt minskar bakgrundsljudet för personen i andra änden. I kombination med en ny teknik som dessutom reducerar vindbrus i mikrofonen ger detta en betydligt bättre ljudkvalitet även för mottagaren.

– Eftersom dagens kontor blir allt mer mobila vill Jabra erbjuda kommunikationslösningar som fungerar även när man är på språng. Vi vill göra det möjligt för mobila användare att ständigt vara uppkopplade var som helst och när som helst, säger Mathias Lind, Alliance Manager Jabra.

Pris och tillgänglighet:
Jabra Supreme UC beräknas vara tillgänglig i maj 2012

Pris: 1100 SEK

För mer information kontakta:
Mathias Lind
Alliance Manager Jabra
E-mail: mlind@jabra.com

Om Jabra
Varumärket Jabra ägs av danska GN Netcom som är ett dotterbolag till GN Store Nord A/S. Jabra har cirka 850 anställda över hela världen och är en ledande aktör inom utveckling, tillverkning och marknadsföring av både trådlösa och trådbundna headset. Jabra är känt för innovation, pålitlighet och användarvänlighet och tillverkar trådlösa och trådbundna headset för ökad rörelsefrihet, komfort och funktionalitet för både konsumenter och företag.

© 2012 GN Netcom A/S. All rights reserved. Jabra® is a registered trademark of GN Netcom A/S. All other trademarks included herein are the property of their respective owners. (Design and specifications subject to change without notice)