Jabra

Jabra lirar med AIK

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2014 11:00 CEST

Nu är Jabra med i AIK. Tillsammans ska de kämpa för rent spel – både på och utanför planen. Jabra bidrar med sina trådlösa högtalare och hörlurar med rent ljud.

Danska Jabra är stora inom headsets och satsar nu på att stärka sig inom segmentet trådlösa högtalare och hörlurar.
– Det är väldigt roligt att få stötta AIK och jag ser stora möjligheter i detta samarbete, säger John Bäckström på Jabra. Samtidigt kan vi visa upp oss för en större publik med produkter som ligger i tiden.

Valet att satsa på fotboll och AIK var enkelt.
– Fotbollsintresset är mycket stort och AIK är en av de anrikaste klubbarna i landet. Dessutom har vi samma färger - gult och svart - i vår logga så det känns helt naturligt, säger John Bäckström.

Jabra kommer att synas på reklamskyltarna runt planen på Friends Arena och på de stora skärmarna vid målen. Det kommer också att sändas Jabrainspirerat material i Radio Råsunda och Jabra får stor exponering i sociala medier med anknytning till AIK.

Jabra kommer också att kunna bjuda in kunder till hemmamatcherna och visa upp och sälja sina produkter både på arenashopen och på AIKs webshop. Där kommer Jabra att ha speciella produkter i mindre upplagor - exklusivt för AIK-fansen. Spelarna kommer att använda produkterna och det ser Jabra som en mycket bra referens.

– Vi har fått en otroligt bra respons från spelarna och det är både väldigt kul och viktigt, säger John Bäckström.
– Det är hedrande att Jabra väljer AIK som partner för att ta marknadsandelar på den svenska marknaden. Det blir ett tydligt kvitto på hur effektivt det är att bli en del av det otroliga engagemang som våra fans har för AIK och alla som hjälper klubben, säger Niklas Nestlander, kommersiell chef, AIK Fotboll.

För mer information, kontakta:

-John Bäckström, nordisk försäljningschef, jbackstrom@jabra.com

-Niklas Nestlander, kommersiell chef, AIK Fotboll, tel: 070-431 12 58, niklas.nestlander@aikfotboll.se

-Lennart Thulin, presskontakt för Jabra, lennart.thulin@norsholmen.se, tel: 0705-106 106.

Om Jabra och GN Netcom Jabra är ett varumärke som tillhör GN Netcom, ett dotterbolag till GN Store Nord A/S (GN) – listat på NASDAQ OMX. Jabra har 925 medarbetare över hela världen och 2013 hade företaget en årsomsättning på 2612 miljoner DKK. Jabra är en världsledande utvecklare, tillverkare och marknadsförare av ett brett utbud av audioprodukter och audiolösningar. Under mer än 20 år har Jabra varit kända för sin innovation och pålitlighet. Jabra tillverkar trådbundna och trådlösa headset, trådlösa högtalare samt högtalartelefoner som ger individer och företag möjlighet att uppleva ökad rörlighet, komfort och funktionalitet. Se även www.jabra.se

Om Jabra och GN Netcom

Jabra är ett varumärke som tillhör GN Netcom, ett dotterbolag till GN Store
Nord A/S (GN) – listat på NASDAQ OMX. Jabra har cirka 925 medarbetare över hela
världen och 2013 hade företaget en årsomsättning på 2612 miljoner DKK. Jabra är
en världsledande utvecklare, tillverkare och marknadsförare av ett brett utbud
av audioprodukter och audiolösningar. Under mer än 20 år har Jabra varit kända
för sin innovation och pålitlighet. Jabra tillverkar trådbundna och trådlösa
headset, trådlösa högtalare samt högtalartelefoner som ger individer och
företag möjlighet att uppleva ökad rörlighet, komfort och funktionalitet.

Se även www.jabra.se