Jabra

Jabra Motion följer dig när du är på språng

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 15:28 CET

Jabra, en världsledande aktör inom utveckling och tillverkning av headset, lanserar idag Jabra Motion, ett headset med särskild teknik anpassad för personer som ofta gör flera saker samtidigt och arbetar utanför kontoret.

Jabra Motion är kompatibel med alla mobila enheter och UC-plattformar vilket möjliggör att användaren kan föra samtal med perfekt ljud samtidigt som den gör andra saker, oavsett om den befinner sig på kontoret, i bilen, eller arbetar hemma via sin smartphone, surfplatta eller laptop.

– Vårt mål är att hjälpa personer som gör flera saker samtidigt att till fullo utnyttja sina mobila enheter och UC-lösningar. Vi har märkt att våra kunder efterfrågar ett headset som ökar effektiviteten genom att erbjuda flexibilitet och ett utmärkt ljud, säger Morgens Elsberg, VD Jabra.

Tack vare Jabra Motions rörelsesensorer och mikrofoner anpassar sig headsetet efter användarens minsta rörelser och efter ljudnivån där det används. Oavsett var man använder det, ställs headsetets volym direkt in automatiskt så att användaren alltid får ett klart ljud, även i bullriga ljudmiljöer. Det sätts dessutom i viloläge så fort man lägger det ifrån sig, vilket förlänger batteritiden.

Jabra har samarbetat med Microsoft och varit en certifierad Microsoft Gold-partner sedan 2007, då man lanserade sitt första headset optimerat för Microsoft Office Communicator. Idag har Jabra en bred portfölj av trådlösa UC-lösningar optimerade för Microsoft Lync.

– Vi är glada över att samarbeta med Jabra kring Jabra Motion for Microsoft Lync 2013. Jabras goda kunskaper inom ljud och innovativ design, liksom företagets långa erfarenhet av att arbeta med UC-lösningar kommer att skapa ett mervärde för Lyncs kunder och användare, säger Giovanni Mezgec, chef för Lync Product Marketing på Microsoft.

För ytterligare information besök Jabras hemsida här

För mer information kontakta:
Therese Nilsson, Marketing Manager
E-mail: tnilsson@jabra.com

Om Jabra och GN Netcom
Varumärket Jabra ägs av danska GN Netcom, som är en ledande aktör i världen när det gäller utveckling av headset både trådlösa och trådbaserade. Med drygt 1 000 anställda och ett stort antal säljbolag runt om i världen producerar företaget såväl egna som OEM-produkter. GN Netcom är ett dotterbolag till GN Store Nord A/S. © 2011 GN Netcom A/S. All rights reserved. Jabra® is a registered trademark of GN Netcom A/S. All other trademarks included herein are the property of their respective owners. (Design and specifications subject to change without notice)