Jabra

Jabra och Microsoft levererar molnbaserad kommunikation

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2012 09:00 CET

Jabra har blivit medlem i Microsoft Lync Hosted Pack Reference Architecture Partner Ecosystem. Nu kan företag få den ljudkvalitet från Jabra som användare är vana vid till Microsofts molnbaserade  tjänst Lync.

Jabra har blivit medlem i Microsoft Lync Hosted Pack Reference Architecture Partner Ecosystem. Jabra har sedan de blev certifierade som guldpartner av Microsoft 2007, levererat lösningar till Microsoft Lync. Medlemskapet är ett tecken på Jabras satsning och den ökande efterfrågan på headsetlösningar för Unified Communication(UC).

-      Vi tror att trenden med molnbaserade headsetlösningar kommer att öka de kommande åren. Den sista biten mellan datorn och användaren, som länkas samman av ett headset, är den avgörande pusselbiten för en lyckad implementering av en UC-lösning. Produktlösningarna inom detta område ska stödja användarnas arbetssätt och miljö, vilket är Jabras signum, säger Mathias Lind, Alliance Manager, Jabra.

För ytterligare information se fullständiga pressmeddelandet här:

För mer information kontakta:

Mathias Lind
Alliance Manager GN Netcom/Jabra
E-mail: mlind@jabra.com
Tel: +46706702140

Om Jabra
Varumärket Jabra ägs av danska GN Netcom som är ett dotterbolag till GN Store Nord A/S. Jabra har cirka 850 anställda över hela världen och är en ledande aktör inom utveckling, tillverkning och marknadsföring av både trådlösa och trådbundna headset. Jabra är känt för innovation, pålitlighet och användarvänlighet och tillverkar trådlösa och trådbundna headset för ökad rörelsefrihet, komfort och funktionalitet för både konsumenter och företag.

© 2012 GN Netcom A/S. All rights reserved. Jabra® is a registered trademark of GN Netcom A/S. All other trademarks included herein are the property of their respective owners. (Design and specifications subject to change without notice)