Jabra

Jabra släpper ny headsetserie för att öka effektiviteten på kontoret

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2011 12:00 CET

Jabra lanserar en ny headsetserie, Jabra PRO 900, för att möta behoven hos företag som vill öka effektiviteten på kontoret. Den nya serien inkluderar två trådlösa headset som underlättar övergången från trådbundna till trådlösa lösningar.

– Det finns oftast två huvudorsaker till att företag inte använder sig av trådlös kommunikation. Den ena är kostnad och den andra är föreställningen om att utrustningen är svårhanterlig. Vi ser att det finns ett behov av prisvärda kvalitetsprodukter som är anpassade för professionella användare vilket är precis vad Jabra PRO 900-serien erbjuder användarna, säger Mathias Lind som är Alliance Manager på Jabra i Sverige.

När endast sju procent av kontorsanställda använder headset går många arbetstimmar förlorade på grund av bristande effektivitet. Det lämnar mycket utrymme till förbättring och Jabra PRO 900 hjälper kontorsanställda att öka effektiviteten. I serien finns två DECT-headset som är utvecklade för företag som varken vill oroa sig över pris eller underhåll. Jabra PRO 900 är en lösning för de företag som tar sina första steg över till trådlösa lösningar. Fördelarna med trådlösa lösningar är många, bland annat kan de anställdas effektivitet öka med 85 %.

Två modeller täcker flera behov
Jabra PRO 900-serien består av två olika modeller, Jabra PRO 920 för för vanliga fasta telefoner och Jabra PRO 930 för mjukvarubaserade telefoner i datorn (UC).

– Under produktutvecklingen var målet att adressera de tre största behoven hos företag idag. Därför vill vi öka produktiviteten och reducera kostnaden utan att för den delen kompromissa bort funktionalitet. Detta är något vi har lyckats göra med Jabra PRO 900-serien, säger Mathias Lind.

Egenskaper hos Jabra PRO 900

‒ Ökad produktivitet och komfort

‒ Överlägsen ljudkvalitet

‒ Användarvänlig och prisvärd

‒ Bullerdämpande mikrofon, Jabra SafeTone, DSP

För mer information kontakta:
Mathias Lind
Alliance Manager GN Netcom/Jabra
E-mail: mlind@jabra.com

Om Jabra och GN Netcom
Varumärket Jabra ägs av danska GN Netcom, som är en ledande aktör i världen när det gäller utveckling av headset, både trådlösa och trådbaserade. Med drygt 1 000 anställda och ett stort antal säljbolag runt om i världen producerar företaget såväl egna som OEM-produkter. GN Netcom är ett dotterbolag till GN Store Nord A/S.

© 2011 GN Netcom A/S. All rights reserved. Jabra® is a registered trademark of GN Netcom A/S. All other trademarks included herein are the property of their respective owners. (Design and specifications subject to change without notice)