Jabra

JABRA SP200: ALLA FUNKTIONER DU BEHÖVER I EN ENKEL, KOSTNADSEFFEKTIV ENHET

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2010 09:45 CET

KÖPENHAMN, mars 2009: Med Jabra SP200 blir det lite enklare att köra på ett ansvarsfullt sätt och undvika onödiga incidenter vid användning av mobiltelefonen i bilen.  Jabra SP200 bygger på tidigare utveckling av högtalartelefoner med perfekt ljudkvalitet och god funktion och har all den funktionalitet du behöver i en enda användarvänlig enhet.  Den kräver ingen installation, har utmärkta ljudfunktioner och ett tilltalande pris. Jabra SP200 är en optimal lösning för alla som talar i telefon under bilkörning.  Enheten kopplas bara till mobiltelefonen med trådlös Bluetooth®-teknik och placeras på solskyddet. Sedan är det enkelt att tala i telefon och du kan vara säker på att hålla en hög säkerhetsnivå vid bilkörningen.

Jabra SP200 är mycket enkel att använda med en stor och lättåtkomlig kontrollknapp, en volymratt och en dedikerad strömbrytare, vilket gör det möjligt att kontrollera samtalen på ett enkelt och smidigt sätt.  Ljudkvaliteten blir mycket hög via en kraftfull högtalare, kombinerat med en högkvalitativ mikrofon och DSP-teknik som minskar störande bakgrundsljud och dämpar ekobildning.

Till ett pris på endast 499 kronor erbjuder Jabra SP200 ett kostnadseffektivt alternativ för dem som föredrar att inte använda en handsfreelösning i form av headset, men ändå vill kunna tala i telefon under bilkörning.  Dessutom kan den här mångsidiga enheten användas hemma för konferenssamtal och handsfreesamtal under tiden du exempelvis förbereder middagen, arbetar vid datorn eller utför andra sysslor.

Nyckelspecifikationer för Jabra SP200:
• Bluetooth 2.0, eSCO
• Brusreducering och ekodämpning (DSP)
• Användarvänliga funktioner, volymratt, en stor svara-/avslutaknapp, dedikerad strömbrytare
• Automatisk hopparning med mobiltelefon
• Samtalstid – 10 timmar
• Standbytid – 23 dagar
• Mått – 12,4 x 5,6 x 2,4 cm
• Vikt – 84 gram
• Laddare, mikro-USB-kabel + universalladdare för bil

Jabra SP200 finns att köpa från och med 1 april till ett rekommenderat pris på omkring 499 kr.

Mer information om Jabra finns på: www.jabra.com

LOKAL KONTAKT

John Bäckström
Försäljningschef

GLOBAL KONTAKT

Anne Raaen Rasmussen
Vice President, Mobile Division
+45 45 75  88 88

Om GN Netcom
Med Jabra är GN Netcom världsledande inom innovativa headsetlösningar. GN Netcom har omkring 1 100 anställda och säljkontor jorden runt och företaget utvecklar och marknadsför ett brett utbud av trådlösa headset och högtalartelefoner för användare av mobiltelefoner och headset både med och utan sladd för kontaktcenter och kontorsanvändare. GN Netcoms affärsidé bygger även på tillverkning av originalutrustning (OEM). GN Netcom är ett dotterbolag till GN Store Nord A/S.

© 2008 GN Netcom A/S. Med ensamrätt. Jabra® är ett registrerat varumärke som tillhör GN A/S. Alla andra varumärken som förekommer häri tillhör sina respektive ägare. (Design och specifikationer kan ändras utan föregående meddelande).