Jabra

Jabra Sport Coach - först i världen med egen tränare i luren

Pressmeddelande   •   Jun 23, 2015 16:15 CEST

Jabras nya trådlösa Sport Coach-lurar hjälper till att göra träningen effektivare och roligare. Med hjälp av Jabras träningsapp Jabra Sport Life kan man skapa sitt eget träningsprogram. Tack vare inbyggd personlig tränare, PT, får man kontroll påsinträning.

Forskning visar att många ändrar sitt träningsupplägg för nåbättre resultat påkortare tid. Ett av de effektivaste sätten är högintensiv intervallträning där man kombinerar olika metoder och använder kroppen som motvikt. Enligt amerikanska College of Sports Medicine är den här trenden ett utmärkt sätt att förbättra styrka, energi, fart och prestanda.

Jabras nya trådlösa lurar Sport Coach är byggda speciellt för den här typen av träning. Den inbyggda sensorn i lurarna känner igen över 40 olika övningar, som man ska kunna skapa sitt eget träningsprogram med. Var man än är har man sin egen PT som hjälper en att nå bästa möjliga resultat.

Lurarna är lätta och bekväma samtidigt som de är packade med den senaste tekniken för att hjälpa till att toppa formen i alla lägen. Man kan planera, övervaka och spela in träningen och resultaten med appen Jabra Sport Life. Här väljer man sina övningar och får hjälp att maxa en personlig crosstraining utan att tröttna.

–Vi arbetar för att ta fram innovativa ljudprodukter som kan förstärka upplevelsen när man tränar, säger Jabras CEO RenéSvendsen-Tune. Vi började med produkter för löpare och nu tar vi nästa steg genom våra lösningar som är optimerade för crosstraining. Vi ser tydliga möjligheter för in-ear-lurar kombinerat med biometri.

Finns man bland de 81 procent som gillar att lyssna påmusik under träningen (enligt Jabras konsumentundersökning 2014) så kan man lyssna påsina favoritlåtar i Dolby och få ännu mer motivation att jobba mot sina mål.

Trådlösa Sport Coach är det senaste i Jabras utbud av prisvinnande sportljudsprodukter. De är byggda för att höja träningsupplevelsen bland fitnessentusiaster, idrottsmän och triatleter.

Jabra Sport life-appen kommer succesivt att uppdateras med nya övningar och features som kommer att ytterligare effektivisera träningen och upplevelsen.

Ca priser inkl moms:1500 kr

Jabra Sport Coach Wireless lanseras på nätet och i butik sista veckan i juni.

Bilder och fler pressmeddelanden från Jabra
www.mynewsdesk.com/se/pressroom/jabra

För mer information, kontakta:

John Bäckström, nordisk försäljningschef, jbackstrom@jabra.com

Lennart Thulin, Presskontakt, lennart.thulin@norsholmen.se, tel: 0705-106106.

Om Jabra och GN Netcom

Jabra är ett varumärke som tillhör GN Netcom, ett dotterbolag till GN Store Nord A/S (GN) listat påNASDAQ OMX.Jabra har ca 950 medarbetare över hela världen och 2014 hade företaget en årsomsättning på2871 miljoner DKK. Jabra är en världsledande utvecklare, tillverkare och marknadsförare av ett brett utbud av audioprodukter och audiolösningar. Under mer än 20 år har Jabra varit kända för sin innovation och pålitlighet. Jabra tillverkar trådbundna och trådlösa headset, trådlösa högtalare samt högtalartelefoner som ger individer och företag möjlighet att uppleva ökad rörlighet, komfort och funktionalitet.

Se även www.jabra.se