Jabra

Jabra Sport Wireless+, headset för avspänd träning

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2013 16:19 CEST

Nya headsetet Jabra Sport Wireless+ har utvecklats efter synpunkter från en rad idrottsmän om hur ett perfekt headset ska fungera.

Så här tycker de: ”Gör ett headset som inte är i vägen när man tränar. Bort med alla sladdar. Det ska sitta fast ordentligt. Viktigast av allt - kompromissa inte med ljudkvaliteten.”

Och det är precis så som nya Jabra Sports Wireless+ ser ut. Det är sladdlöst, har sju olika öronproppar för att passa alla och sitta säkert och det är så bekvämt att det knappt känns. Till detta kommer ett härligt ljud samtidigt som Jabra försäkrat sig om att inte stänga ute alla externa ljud. Allt för säkra en trygg vistelse utomhus för motionären.

Som grädde på moset har detta headset inbyggd FM-radio och alltså behöver man inte en pryl till att hålla reda på. Med headsetet kopplat till telefonen behövs bara en knackning på setet för att svara på ett telefonsamtal.

Jabra Sport Wireless+ är väder-, svett- och stötsäkert, testat enligt militära specifikationer. Det är testat från fallhöjd 1,5 meter, har böjts 5 000 gånger och kabeln mellan lurarna har testats med dragkraften 3 kilo. Detta headset är klart för hårdkörning.

Femfaldige Iron Man-världsmästaren Craig ”Crowie” Alexander säger: ”Jag gillar verkligen Jabra Sport för ljudkvaliteten, för att det sitter säkert och bekvämt och för att det klarar regn, damm och stötar. Mest av allt vill jag att mina grejer ska tåla tuffa tag som jag.”

Capriser inkl moms: 900 kr (Android), 1100 kr (Apple)

Säljstart i Sverige: September 2013

För mer information, kontakta: John Bäckström, nordisk försäljningschef, john.backstrom@jabra.com, tel: +358 40 865 8252

Lennart Thulin, Presskontakt, lennart.thulin@norsholmen.se, tel: 0705-106 106.

Om Jabra och GN Netcom Varumärket Jabra ägs av danska GN Netcom, som är en ledande aktör i världen när det gäller utveckling av headset både trådlösa och trådbaserade. Med drygt 900 anställda och ett stort antal säljbolag runt om i världen producerar företaget såväl egna som OEM-produkter. GN Netcom är ett dotterbolag till GN Store Nord A/S. Se även www.jabra.se

Om Jabra

Jabra är ett varumärke som tillhör GN Netcom, ett dotterbolag till GN Store Nord A/S (GN) listat på NASDAQ OMX. Jabra har cirka 900 medarbetare över hela världen och 2012 hade företaget en årsomsättning på 2355 miljoner DKK. Jabra är en världsledande utvecklare, tillverkare och marknadsförare av ett brett utbud av headsetlösningar och under mer än 20 år har Jabra varit kända för sin innovation och pålitlighet. Jabra tillverkar trådbundna och trådlösa headset samt högtalartelefoner som ger individer och företag möjlighet att uppleva ökad rörlighet, komfort och funktionalitet.