Jabra

Jabras headset och Cisco Jabber ger användarna en helt ny upplevelse

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2013 10:06 CEST

Jabra, som är en “Prefered Solution Developer” i Cisco Developer Networks Unified Communications-kategori, har genomfört och godkänts i Ciscos kompatibilitetstester.

• Jabra stödjer samtalshantering tillsammans med Cisco Jabber 9.2 för Windows – nya Jabra PC Suite stödjer en rad Jabra-produkter som är certifierade som Cisco-kompatibla
  • Jabra utökar stödet för samtalshantering tillsammans med Cisco Jabber i virtuella miljöer via Cisco Virtualization Experience Media Engine (VMXE)

Den fortsatta integrationen mellan Jabras headset och Ciscos lösningar hjälper företag att enklare fatta beslut när det gäller kommunikationsinfrastruktur och ökar produktiviteten för deras slutanvändare. Med den suveräna ljudkvaliteten och ergonomin i Jabras headset och den produktivitets- och effektivitetsökning som Ciscos UC-lösningar ger, får företag, contact centers och mobila medarbetare över hela världen ännu ett verktyg för att behålla sin konkurrenskraft.

Den nya versionen av Jabra PC Suite stödjer samtalshantering från Jabras headset med Cisco Jabber 9.2 för Windows. Därmed kan användare via en trådlös enhet få tillgång till viktiga funktioner såsom att besvara/avsluta samtal, aktivera och avaktivera sekretess och justera volymen, direkt från Jabra-headsetet. Cisco IVT (Interoperability Verification Testing) har godkänt följande Jabra-enheter tillsammans med Cisco Jabber 9.2 för Windows:

Jabra utökar sin samtalshantering med Cisco Jabber för virtuella miljöer, liksom via VXME-lösningen. Cisco IVT har genomfört tester på och godkänt nedanstående enheter:

En fullständig lista över Jabra-enheter finns i Jabra Cisco kompatibilitetsguide.

Genom att kombinera Ciscos mjukvara med Jabras innovativa produktutveckling kan vi ge företag ett bredare utbud av godkända headset, som är framtagna för att uppfylla deras individuella behov och budgetkrav. Jabra arbetar hårt för att förbättra användarupplevelsen genom att utveckla headset som ger användarna möjlighet att till fullo dra nytta av samarbetsfördelarna i Unified Communications, oavsett var de arbetar eller hur de ansluter till sitt nätverk, säger Chris Briglin, Vice President of Strategic Alliances på Jabra.

Cisco är mycket glada över att Jabras headset nu erbjuder full samtalshantering tillsammans med nya Cisco Jabber 9.2 för Windows och Cisco Jabber för virtuella miljöer. Det här kommer att förbättra användarupplevelsen i och med ökat samarbete och högre produktivitet. Cisco och Jabra kan nu erbjuda sina användare fler headsetalternativ för effektiva samarbeten via Windows-datorer och tunna klienter samt fler högkvalitativa ljudtillbehör till Unified Communications på arbetsplatserna, säger Fabrice Della Mea, Director, Cisco Enterprise Solutions.

De senaste kompatibilitetsuppdateringarna är ännu ett resultat av Jabras deltagande i Cisco Developer Network-programmet. I Cisco Developer Network samarbetar Cisco med tredjepartsleverantörer av hårdvara och mjukvara för att kunna erbjuda testade samarbetslösningar till gemensamma kunder. Som ”Preferred Solution Developer” har Jabra haft ett nära samarbete med Cisco för att kunna leverera förbättrade lösningar som ger ökad kompabilitet med Ciscos nätverkslösningar. Jabra fokuserar också mycket på kundservice och kundtillfredsställelse, har genomfört kompatibilitetstester enligt Ciscos kriterier och kan erbjuda support under hela dygnet alla dagar i veckan till sina kunder.

Om Jabra

Jabra är ett varumärke som tillhör GN Netcom, ett dotterbolag till GN Store Nord A/S (GN) listat på NASDAQ OMX. Jabra har cirka 900 medarbetare över hela världen och 2012 hade företaget en årsomsättning på 2355 miljoner DKK. Jabra är en världsledande utvecklare, tillverkare och marknadsförare av ett brett utbud av headsetlösningar och under mer än 20 år har Jabra varit kända för sin innovation och pålitlighet. Jabra tillverkar trådbundna och trådlösa headset samt högtalartelefoner som ger individer och företag möjlighet att uppleva ökad rörlighet, komfort och funktionalitet.