Universal Music Sweden

Jack Johnson släpper nytt album - From Here To Now To You

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2013 14:07 CEST

16:e september släpper Jack Johnson sitt första studioalbum sedan 2010 – From Here To Now To You. Den multiplatinasäljande soullegenden och surfaren från Hawaii har med sin varma stämma och sina mysiga melodier rört otaliga hjärtan världen över, sålt över 19 miljoner album samt bland annat vunnit tre Billboard Awards, tre BRIT Awards samt två Grammy Awards. Igår släppte han sin första singel inför det kommande albumet. ”I Got You” går i samma laid back-stämning som hans tidigare hits.

From Here To Now To You  är inspelad på Hawaii och producerad av Mario Caldato Jr som tidigare jobbat med artister som Beastie Boys, Super Furry Animals samt Seu Jorge. Duon har tidigare jobbat tillsammans på Jack Johnsons mest framgångsrika album To The Sea som bland annat innehöll hitsingeln ”You And Your Heart”.