Freeport

JACKBYTARHELG PÅ FREEPORT

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2012 08:07 CEST

Pressmeddelande 25 oktober 2012

Freeports jackbytardagar sker i samarbete med Göteborgs Räddningsmission. De inlämnade jackorna går till deras projekt för hemlösa.

27-28 oktober är det dags för jackbytardagar på Freeport. Kunderna kan under dessa dagar lämna in sina gamla jackor och få en voucher värd 200kr per jacka som de kan lösa in när de köper en ny jacka under helgen på Freeport.

De inlämnade jackorna tas om hand av Göteborgs Räddningsmission. Detta är en återvinningsinsats mellan konsumenter och de hemlösa, en jacka i gott skick går vidare till de som inte har råd att köpa nytt men som är i behov av en.

Freeports bytesdagar är en långgående tradition och under året som gått har skor- såväl som jeansbytardagar varit succéer.

Det är härligt att se att folk inte bara slänger iväg det som dem själva inte längre vill/kan ha utan att dem istället lämnar dem vidare. En jacka som man själv inte längre känner för, kan komma att betyda mycket för någon annan i den kalla vintern. Känslan av att ha hjälpt en medmänniska samtidigt som man själv kan inhandla något nytt till reducerat pris, ger en bra win-win känsla.

Trycket från butikerna på centret som vill vara delaktiga, har i höst varit enormt. Några av de butiker som är med under jackbytarhelgen är bland andra: Signal, Levis, Acne, IC Factory, Salomon, WeSC, Filippa K, Hugo Boss, Peak Performance, Nike, J. Lindeberg, Jacques Heim, Adidas, Newhouse och Outlet of Brands.

-          Klart man gillar det!

För mer information kontakta:

Linda Ekman / Marknadskoordinator
linda@freeport.se

Alltid rätt märken. Alltid bättre priser. Freeport - En riktig outlet!