Jajja Media Group

Jajja Media Group värvar Johnny Axelsson

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2017 14:41 CEST

Johnny Axelsson lämnar sin nuvarande roll som redaktör för HÄNT-gruppens digitala och sociala kanaler för att jobba som Project Manager på Jajja Media Group, där han kommer att arbeta tätt tillsammans med Robin Wettervik i KAM-teamet.

Vi på Jajja är såklart glada:

– Jag är jätteglad över att vi som byrå attraherar en person som Jonny. Han har den digitala profil som vi och våra uppdragsgivare har stort behov idag. Det ska bli kul att få honom som kollega, det ser jag fram emot, säger Benjamin Berglund, Head of Key Accounts på Jajja.

Innan tiden på Aller Media har Johnny haft flera digitala chefs- och strategiroller. Bland annat startade och drev han Sveriges då största nöjessajt Kändisnytt under början på 2000-talet som senare blev uppköpt av ett börsnoterat bolag. Johnny Axelsson har också varit chef för Lokaltidningen Mitt i:s nöjesbilaga SthlmNöje samt arbetat med Frida Förlags (idag FAB Media) digitala närvaro.

– Jag ser fram emot att komma till Jajja i maj och vara en del av ett företag och team som varje dag strävar hårt för att hjälpa företag och organisationer - stora som små att skapa intäkter, bli synligare och framgångsrika i sin digitala närvaro och affär, säger Johnny Axelsson i en kommentar.

Jajja Media Group är en ledande digitalbyrå med ett heltäckande kunderbjudande som hjälper företag att maximera sin närvaro i digitala kanaler. Genom strategiska modeller, rätt innehåll, utbildning, kampanjer och medieplanering gör Jajja företags digitala närvaro lönsam och mätbar.

Jajja Media Group är Google Premier Partner och har en unik ställning som utpräglad digitalbyrå, med mångårig erfarenhet och djupgående expertis av Google. Tack vare vårt breda erbjudande och en av marknadens starkaste samlingar kompetenser, servar vi kunder på såväl lokala, nationella och internationella marknader. Företaget har kontor i Stockholm, Karlstad och Dubai.