Jajja Media Group

Jajja och Eurovator går samman och bildar digitalbyrån Jajja Media Group

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2015 15:59 CEST

Sökbyrån Jajja Communications och digitalbyrån Eurovator går ihop och bildar Jajja Media Group. Tillsammans har de båda bolagen 1500 kunder, 90 anställda och en byråintäkt på 90 miljoner kronor. Bolaget blir därmed ett av Nordens ledande företag inom marknadskommunikation i digitala kanaler.

– Vi kompletterar varandra på ett mycket fint sätt och får ett heltäckande kunderbjudande med allt från strategi, analys och konverteringstjänster till SEO, sponsrade länkar, sociala medier, displayannonsering och responsiva webbplatser säger Mattias Kellquist, VD på Jajja.

– All marknadsföring blir digital och det blir mer och mer affärskritiskt för alla företag att välja rätt strategi. Båda bolagen har varit verksamma länge och har ett stort know how.
Tillsammans kommer Sveriges största aktör inom SEO Jajja och en av landets ledande digitala byråer Eurovator kunna plocka russinen ur kakan och skapa något fantastiskt säger Andreas Myrin-Wallenberg, VD på Eurovator.

– I och med fusionen får vi resurser att fortsätta vara en av de drivande aktörerna inom vår bransch. Den gemensamma kundlistan innehåller företag som Hemglass, Löfbergs, Sunbirdie, Peak Performance samt flera stora intresseorganisationer och myndigheter. Vi kommer att expandera offensivt med ett komplett kunderbjudande och därmed kunna tillgodose våra gemensamma kunders behov ännu bättre, säger Mattias Kellquist

Mattias Kellquist blir VD för det sammanslagna bolaget. Andreas Myrin-Wallenberg blir VD för utvecklingsbolaget BI Firm som också ingår i den nya gruppen. BI Firm har utvecklat displayprodukten SpiderAds som automatiskt producerar displaykampanjer utifrån kunders webbplatser. Produkten lanseras nu i september 2015 för större displayköpare på den svenska marknaden.

Presskontakt:

Mattias Kellquist, CEO Jajja Communications AB
070 71 66 933

Andreas Myrin-Wallenberg, CEO Eurovator AB
070 76 65 524

Jajja Media Group är en sammanslagning av Sökbyrån Jajja Communications och digitalbyrån Eurovator. Bolaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Karlstad och Dubai.
Jajja Media Group har 90 medarbetare som varje dag hjälper närmare 1500 företag att optimera sina digitala affärer.