Jajja Media Group

Jajja tar digital personalisering till nästa nivå med film

Pressmeddelande   •   Mar 10, 2017 11:52 CET

I veckan skickades 100 000 kundunika filmer skickas ut till utvalda bolag där varje mottagare får en personaliserad film över deras digitala närvaro på Google

Jajja Media Group sitter på stora mängder data både när det gäller kunder och kunders konkurrenter.

– Vi vill att potentiella kunder ska få en inblick i den enorma mängd data som Jajja verkligen besitter. Och att få befintliga och blivande kunder att förstå tyngden i hur man kreativt och effektivt kan använda sin egna kunddata säger Mattias Kellquist, Jajjas grundare och vd.

För att visa bredden av Jajjas kompetens som komplett digitalbyrå, fick Jajjas marknadsavdelning uppdraget att ta fram en idé som skulle sticka ut genom att väcka engagemang och intresse.

En resa, så tänkte kreatörerna på projektet. En resa som visar personaliserad och unik data för just deras domän och webbplats. Resultatet blev en film, en unik film som nu skickas ut till över 100 000 utvalda bolag.

– Vi ville göra det personaliserat och genom att integrera grafik med vackert filmade bilder, kan vi visa den kundunika datan på ett lättillgängligt och lättbegripligt sätt. Och genom att visa varje kund sin egen unika data, kan vi även visa bredden av datan och hur den kan användas i till exempel varumärkesbyggande syfte. Vi ser redan att kundrapportering kommer att ske på motsvarande sätt, säger Jens-Peter Sjöberg, Creative Director på Jajja Media Group.

– Vi har data för samtliga domäner i Sverige, så detta är inte bara för utvalda bolag. På jajja.com kan vem som helst skapa sin egna film som renderas på några minuter, avslutar Mattias Kellquist.

Gör din egen film

Här kan du ladda ner relaterat pressmaterial

Mattias Kellquist
mattias.kellquist@jajja.com
0707 – 166 933

Jajja Media Group som grundades i Sverige 2000 är idag en av de ledande digitalbyråerna med ett heltäckande kunderbjudande som hjälper våra kunder att maximera sin närvaro i digitala kanaler. Genom strategiska modeller, rätt innehåll, utbildning, kampanjer och medieplanering gör vi företags digitala närvaro lönsam och mätbar.

Som Google Premier Partner har Jajja en unik ställning som utpräglad digitalbyrå, med mångårig erfarenhet och djupgående expertis av Google. Tack vare vårt breda erbjudande och en av marknadens starkaste samling kompetenser på 80 personer med flera års erfarenhet servar vi kunder på såväl lokala, nationella och internationella marknader. Företaget har kontor i Stockholm, Karlstad och Dubai.