Ladbrokes

Jakten på Contador kan börja

Pressmeddelande   •   Jul 21, 2009 13:21 CEST

Efter att ha avklarat en vecka som började med några sömnpiller till etapper, men som avslutades händelserikt i klättringen mot Verbier, inleds nu slutfasen av Tour de France. Förhandsfavoriten Alberto Contador vann söndagens etapp och tog med det klara styrkebeskedet över den gula ledartröjan. Det är nu han som de övriga måste slå i jakten på sekunder under tisdagseftermiddagen då cyklisterna ska ta sig från Martigny till Bourg-Saint-Maurice.

På söndag är det mycket som talar för att just Alberto Contador ska stå som slutsegrare när cyklisterna når fram till Paris och Champs Elysées. Han leder med 1 minut och 37 sekunder framför tvåan och teamkamraten Lance Armstrong. En totalseger för Contador ger i nuläget spelarna 1,08 gånger pengarna. Det är dock långt ifrån avgjort och de övriga cyklisterna som kör för slutsegern är helt klart med i matchen.

Att Lance Armstrong sensationellt nog ligger kvar i den absoluta toppstriden gör att man inte kan räkna bort honom även fast han kör för samma team som Contador. Om han lyckas med bedriften att vinna ytterligare en totalseger i Tour de France så gör han det till ett odds som i nuläget ger 21 gånger pengarna.

Bland de övriga som slåss om totalsegern är det Andy Schleck som ger lägst odds, 19 gånger pengarna. Fjolårssegraren Carlos Sastre ligger 3 minuter och 52 sekunder efter Contador och ger 41 gånger pengarna.

Ladbrokes har LIVE-odds genom hela Tour de France.

Aktuella odds för Tour de France inför etapp 16:

Slutsegrare i Tour de France:

Alberto Contador 1,08

Andy Schleck 19,00

Lance Armstrong 21,00

Bradley Wiggins 34,00

Carlos Sastre 41,00

Vinnare i bergstävlingen:

Franco Pellizotti 1,20

Egoi Martinez 9,00

Alberto Contador 10,00

Vinnare i poängtävlingen:

Thor Hushovd 1,20

Mark Cavendish 4,00

Oscar Freire 81,00

Vinnare i ungdomstävlingen:

Andy Schleck 1,25

Vincenzo Nibali 4,50

Tony Martin 4,50

Vinnare etapp 16 - Martigny - Bourg-Saint-Maurice:

Alberto Contador 7,50

Franco Pellizotti 8,00

Kim Kirchen 10,00

Andy Schleck 13,00

Lance Armstrong 15,00

För mer information:

www.ladbrokes.com - klicka fotboll - Cykel

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715,

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.