Universal Music Sweden

James Brown "Best of Live at the Apollo: 50th Anniversary" har release den 24 juni

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 15:19 CEST

James Brown och New York-klubben The Apollo – två musikikoner som här plockar fram det bästa av varandra. För att fira 50-årsdagen av James Browns klassiska livealbum ”Live at the Apollo” har Universal sammanställt ett unikt album med några av de bästa låtarna från Browns tre album från The Apollo, inspelade 1963, 1967 och 1971.

Samlingen innehåller dessutom två tidigare outgivna spår från hans Apollo-framträdande i september 1972. Ett planerat dubbelalbum mixades men gavs aldrig ut. Totalt bjuds vi på ett dussin Brownklassiker, inklusive ”Try Me”, ”Sex Machine” och ”Cold Sweat”, inspelade där han kände sig kanske allra mest hemma: Apollos scen i hjärtat av Harlem i New York.

James Brown - Best Of Live At The Apollo:50th Anniversary

1.  Introduction to James Brown