Sydpoolen AB

Jan Bergendahl ny chef för Sydpoolen i Södertälje

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2007 12:33 CEST

Sydpoolens nuvarande VD Bertil Stockhaus övergår den 1 september 2007 till annat arbete. Riksbyggen äger och driver Sydpoolen AB sedan 1990. Nu har Sydpoolen träffat ett managementavtal med Medley AB för ledning av verksamheten i Sydpoolen.

Jan Bergendahl, 40 från Stockholm, nu knuten till Medley AB har utsetts till platschef för Sydpoolen. Jan tillträder formellt tjänsten den 1 september 2007.

Jan Bergendahl har arbetat med bad och idrott, huvudsakligen i Stockholms kommun, i omkring 20 år. Nu senast som anläggningschef för Västertorps Sim- och idrottshall samt fungerat som driftchef för ett antal sim- och idrottshallar i Söderort inom Idrottsförvaltningen, Stockholms kommun. Jan har tidigare också arbetat i Skärholmens sim- och idrottshall, Högdalens Sim- och idrottshall samt Eriksdalsbadet från starten 1999.

Medley AB är ett företag verksamt inom idrott, friskvård och rekreation och driver idag ett 20-tal bad- och friskvårdsanläggningar i landet, oftast på uppdrag av kommuner.

För mer info:
Nuvarande VD Bertil Stockhaus, tel. 08- 554 42835 eller 070 - 5126002
Sydpoolens styrelseordförande Allan Sörensen tel 070 - 698 4114
Jan Bergendahl, ny platschef för Sydpoolen tel. 073- 2743232

____________________________________________________
Gör en djupdykning på www.sydpoolen.se för mer information
eller kontakta vår kontaktperson.

Sydpoolen i Södertälje AB, Östra Kanalgatan 2, 152 71 Södertälje

Presskontakt Sara Nilsson, Tel 08-554 428 13, sara@sydpoolen.se