Epson Sverige

Jan Carlsson förstärker Epsons svenska B2B-team

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2016 11:07 CEST

Epson kompletterar sin svenska organisation med Jan Carlsson som Business Account Manager inom B2B-teamet. Hans uppdrag är att bredda kanalen inom Business Printing & Scanning som är ett stort fokusområde för Epson framöver.

Jan kommer närmast från HP där han arbetat med partners inom printområdet. Den bakgrunden i kombination med tidigare positioner inom kanalen ger honom en gedigen erfarenhet inom Business Printing.

• Business Printing är ett av de viktigaste marknaderna för oss framöver så rekryteringen av Jan är ett betydande steg. Han har med sin bakgrund en bred kompetens vilket är en oerhörd tillgång när han nu blir ansvarig för uppbyggnaden av kanalen på den svenska marknaden, säger Vadim Couthon, Epsons Sverigechef.
  • Epson är ett starkt varumärke med högt förtroende på marknaden. Jag ser fram emot att få bygga upp kanalen och introducera de innovativa printlösningar som Epson erbjuder. Det finns en enorm tillväxtpotential som blir en spännande utmaning framöver, säger Jan Carlsson.

Jan började sin anställning 18 april och nås på tel: 070-397 80 15 alternativt jan.carlsson@epson.eu

Om Epson Europe

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.
Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har over 67.000 anställda i 90 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europa
Epson Europa B.V., baserat i Amsterdam, är koncernens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Epson Europe har 1700 anställda och sålde för 1551 miljoner euro under räkenskapsåret 2014. http://www.epson.se

Miljövision 2050