Infront Sweden AB

Jan Dahlberg ny Sales Director för Infront Sweden AB.

Pressmeddelande   •   Jan 10, 2010 10:10 CET

Förstärkning till Infront Sweden AB

Infront Sweden AB är stolta att kunna presentera Jan Dahlberg som ny Sales Director för Infront Sweden AB.

Jan Dahlberg kommer närmast från If där han verkat som Head of Sponsoring för de nordiska länder.

Jan har en gedigen erfarenhet av marknadsföring och sponsring, ett område
han varit verksam inom de senaste 10 åren.

Som Sales Director kommer Jan ansvara för försäljning av först och främst Svenska Ishockeyförbundets rättigheter med Landslaget Tre Kronor. Vidare kommer Jan att arbeta med försäljning av Infronts övriga nationella och internationella rättigheter.

Rekryteringen av Jan som Sales Director är en del av Infronts långsiktiga strategi
att stärka och utveckla verksamheten inom Sports Marketing, dvs sponsring och försäljning av rättigheter.

Infront och dess ägare har genuin bakgrund inom sport och media. Infront verkar för att bygga långsiktiga samarbetes och affärsrelationer. Som ett resultat av detta kan nämnas att det finns samarbetsavtal som sträcker sig mer än 20 år tillbaka i tiden och är några av de äldsta i branschen.

Vårt moderbolag, Infront Sport & Media AG har huvudkontor i Schweiz, Zug. Vi är 500 personer med 23 kontor och representation i 10 länder. Vi verkar även med Klienter, Evenemang, TV-produktion, Försäljning av TV-rättigheter, Arenautveckling och mycket annat. Infront bygger för närvarande ett nätverk av kontor i Asien, speciellt i Kina där Infront har intressen och rättigheter inom Kinas två mest populära sporter, basket och fotboll.

Internationellt är våra större uppdrag IIHF, Internationella Ishockeyförbundet (Ishockey VM), FIS, Internationella Skidförbundet (Alpint, Freestyle, Snowboard och Nordic Ski mfl.), IBU, Biatlhlon (skidskytte), Internationella Curlingförbundet, Superbike, BMW Team, FIFA 2007 - 2014, Tyska och Italienska fotbollsklubbar, mfl. världsomspännande projekt.

I Sverige är våra uppdragsgivare bla Svenska Ishockeyförbundet med VM 2012-13 och Svenska Curlingförbundet och Internationella Innebandyförbundet. Vi företräder även Svenska Friidrottsförbundet och Svenska Idrottsgalan samt Nationalmuseum, Riksteatern och Cullbergballetten.

Jan Dahlberg tillträder den 7 januari 2010.

Mer information: Lars-Christer Andersson tel +46-8 722 32 12/+46 70 730 52 12 lars-christer.andersson@infrontsports.com eller Mikko Vanni, tel +358 400 422 751 mikko.vanni@infrontsports.com

Lars-Christer Andersson

Managing Director, Infront Sweden

Mer om Infront; www.infrontsports.com och www.infrontsports.se