Universal Music Sweden

Jane’s Addiction “Live in NYC” släpps den 8 juli

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2013 09:42 CEST

I samband med Jane’s Addiction hyllade albumutgivning ”The Great Escape Artist” 2011 bjöd de på en oförglömlig spelning på New York City Termial 5. Konserten som spelades in inför en hängiven publik ges nu ut på DVD, Blu-ray och i en limiterad DVD med CD. Audio materialet ges även ut separat på CD, LP och digitalt den 8 juli.

”Live in NYC” sammanfattar essensen av Janes Addiction, bandet har som vanligt blandat häftig musik med ren konst när det kommer till själva uppträdandet, de tar med dig genom en extravagant värld av flygande burleskdansare, trapetsartister och mycket mer. De erbjuder även ett visuellt mästerverk i form av lasrar som fångar den otroliga stämningen under denna spektakulära kväll. I spetsen ser vi som vanligt Perry Farrell, gitarristen Dave Navarro, trummisen Stephen Perkins och basisten Chris Chaney, tillsammans river de av den ena klassiker efter den andra, några av dessa är ”Whores”, ”Up The Beach” och "Jane Says”.

Nedan följer ett litet smakprov av inspelningen:

Jane’s Addiction – “Live in NYC” innehåller följande spår:

1.  Whores
2.  Ain't No Right
3.  Just Because
4.  Ted, Just Admit It...
5.  Been Caught Stealing
6.  Irresistible Force (Met The Immovable Object)
7.  Up The Beach
8.  Ocean Size