Alexed Promotion

Janina Frank släpper albumet Sverige Spricker idag.

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2015 09:42 CET

Efter tre år av hårt arbete släpper Janina Frank sitt album Sverige Spricker.
En skiva som handlar om Sverige då och nu, och den ställer gammal folktro mot dagens politiska system. Årstiden är vinter och galenskapen lurar bakom varje spår. Tillsammans med forntidsreferenser skapar Janina ett dokument om den kalla samtiden som växlar mellan ett hotfullt skogsmörker och hoppfulla stjärnor ovanför trädtopparna.

Med hennes experimentella pop leker hon ihop orden, myser med trumkomp och jonglerar slingor och körer med varandra. Det elektroniska blir organiskt och vice versa. Men som alltid är det Janinas fantastisk röst som står i centrum. Tidigare har hon sjungit på engelska, men denna gång är det på sitt modersmål svenska.

Janina släppte sin förra skiva The Ghost of Janina Frank 2012. En samling gamla, tidigare outgivna låtar. Sedan dess har hon jobbat på Sverige Spricker. Tidigare har Janina varit med i band som The Meaner och League Supreme och har samarbetat med bland andra Christopher Sander, Elin Almered, Friction! och Utom Alla. Hon är även en del av performancebandet Miss Mimi & the Mysticals.

Lyssna på Sverige Spricker via SpotifyiTunes

Mess Productions är ett personligt online PR-företag baserat i Göteborg.
Vårt mål är uppmärksamma bra musik till Sveriges onlineplattformar.

För intervju, bokning eller kontakt, maila Johan Alexed johan@messproductions.se eller 0705-188974.