Marknad Varberg AB

Jannike Åhlgren ny VD i Marknad Varberg AB

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2014 13:00 CET

Jannike Åhlgren har utsetts till ny verkställande direktör för Marknad Varberg AB. Jannike Åhlgren är 40 år och arbetar för närvarande som näringslivschef i Ale kommun. Hon tillträder tjänsten som VD för Marknad Varberg den 1 maj 2014.

2012 utsågs Jannike Åhlgren till näringslivschef av företagen i Ale kommun. Sedan dess har hon framgångsrikt arbetat med att stärka näringslivsklimatet i Ale vilket visat sig genom att Ale utmärkte sig som årets klättrare på Svenskt Näringslivs ranking 2013.

-  Jag är mycket glad åt att kunna presentera Jannike Åhlgren som ny VD för Marknad Varberg, säger Karin Dahlgren, styrelseordförande i Marknad Varberg AB. Jannike har ett stort engagemang och en vilja att utveckla förutsättningarna för företagande, hon har förståelse för såväl entreprenörskap och företagande som för politiskt styrda verksamheter. Jag är säker på att Jannike kommer att kunna skapa stort värde för Varberg som destination.

Jannike Åhlgren har under flera år drivit och utvecklat inkubatorverksamheten Espira i Borås. Dessutom har hon drivit sitt eget företag med inriktning mot organisation, affärsutveckling och finansiering, därigenom har hon bland annat bidragit vid uppstarten av CRED i Varberg.

Fram till den 1 maj 2014 har Karin Dahlgren i egenskap av styrelseordförande rollen som tillförordnad VD.

För vidare information, kontakta:

Karin Dahlgren, styrelseordförande Marknad Varberg AB, telefon 0730-560421

Jannike Åhlgren, tillträdande VD Marknad Varberg AB, telefon 0733-310 60 77

Marknad Varberg är ett näringslivsutvecklingsbolag som marknadsför varberg som en attraktiv ort för företag, besökare och boende. Vårt fokus ligger på att utveckla näringslivet med alla de delar som behövs för att göra Varberg till en komplett och attraktiv kommun. Vi har kommunens uppdrag att arbeta med näringslivsutveckling. Två områden som vi har specialinriktning på är besöksnäringen och den konsumentinriktade handeln. Vi driver bl.a. Turistinformationen och bistår även butikerna med service.
Vi arbetar för att hela Varbergs näringsliv ska leva 365 dagar om året. Allt hänger ihop, anser vi.