TelecomCity, Karlskrona

Jarnheimer, Birgersson och Jacoby m.fl kommer till TelecomCity och talar om framtidens affärer och teknologier.

Pressmeddelande   •  Jul 04, 2012 15:27 CEST

Så var det dags igen – den 12-13 september samlas aktörer från IT- och telekom-världen att i Karlskrona för att nätverka, inspireras, lära sig nya saker samt titta närmare på affärsutveckling och trender under det två dagar långa Telecomcity eventet Catwak och DevCon 12. Precis som tidigare år ligger fokus på mobila tjänster och teknikutveckling i framkant.

Årets Catwalk inriktar sig på innovation och affärsutveckling och bjuder på fördjupning inom Cloud, Mobile Payment och Internet of Things. DevCon presenterar ett 20-tal föreläsningar för utvecklare. Båda delarna av evenemanget hålls i Blekinge Tekniska Högskolas nybyggda lokaler på Campus Gräsvik i Karlskrona,

Bland årets talare märks f. d Vd:n för Comviq och Tele2 - Lars-Johan Jarnheimer, David Jacoby från Kaspersky Lab, Jonas Birgersson från Labs², Troed Sangberg från Sony Ericsson, Christian Jacobsen från Jayway m.fl. Årets moderator är Antoni Lacinai, som har lång erfarenhet av att föreläsa och utbilda människor och företag inom kommunikation och prestanda. Fler föreläsare kommer att presenteras på TelecomCitys hemsida – www.telecomcity.se - fram till eventet. Skicka er mailadress till info@telecomcity.org för löpande nyhetsbrev om program och talare.

Kvällen den 13 september avslutas eventet som vanligt med prisutdelningen i

Cut The Wire Awards där både kunder och teknikleverantörer prisas för sina bidrag till utvecklingen inom mobila tjänster. Cut The Wire Awards hålls på Sliver Nattklubb i Karlskrona.

Den som inte har möjlighet att delta under eventet kommer att kunna se utvalda delar via realtids-sändningar på ”Catwalk LIVE”.

Catwalk12 program: http://www.telecomcity.se/catwalk-devcon-12/catwalk-program/

DevCon12 program: http://www.telecomcity.se/catwalk-devcon-12/program-devcon/

Mer information om Cut The Wire Awards 2012: http://www.telecomcity.se/catwalk-devcon-12/cut-the-wire-awards/

Välkomna!

Med Vänliga Hälsningar
Veronica Söderström, TelecomCity
veronica.soderstrom@telecomcity.org
0455-30 31 31

TelecomCity, som finns i Karlskronaregionen är vad man i branschen kallar en ”hot spot” inom telekombranschen. Sedan mitten av nittio-talet har företagen i TelecomCity arbetat med mobila lösningar, telekommunikation och trådlösa tjänster. Det är här som IT och Telecom har blivit en internationell industri, som består av ett 50-tal branschledande företag som tillsammans har ca 5000 anställda. Här grundades Europolitan, en av de första och sedermera största mobiloperatörerna, som var med och utvecklade den svenska mobilmarknaden. Idag finns, bland många andra, Ericsson och Telenor med i gruppen, liksom en mängd innovativa produktbolag. Dessa bolag och andra gör att vi i regionen och i TelecomCity har hela telecomindustrin på plats. I nätverket ingår också Karlskrona kommun samt Blekinge Tekniska Högskola med fokus på hållbarhet och tillämpade IT.