Jarowskij

Jarowskij hårdsatsar på affärsutveckling - rekryterar Johan Stemme

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2016 09:19 CET

Johan Stemme, tidigare VD för produktionsbolaget STO-CPH, kliver in i den nya rollen som Creative Sales Officer på Jarowskij.

"Branschen befinner sig i en mycket spännande transformation på en snabbt föränderlig marknad som andas oändliga möjligheter. Jarowskij lyckas förvalta sitt historiskt starka varumärke samtidigt som man på ett imponerande sätt ständigt bygger nytt. Att få vara med och utveckla affärer för nya och befintliga kunder och på så sätt stärka Jarowskijs framtidsbygge ytterligare känns både ärofyllt och inspirerande", säger Johan Stemme.

I den nya rollen som ansvarig för Creative Sales är uppdraget att utveckla Jarowskijs framtida affärer både på den nationella och internationella marknaden.

"Vi har länge följt och imponerats av Johans arbete under åren i branschen. Med sitt stora nätverk och tidigare erfarenhet blir han en otroligt värdefull resurs i vårt erbjudande till såväl nya som befintliga kunder. En svårslagen värvning med både hjärta och hjärna. En riktig Jarowskare helt enkelt", säger Irene Lindblad, VD på Jarowskij.

Irené Lindblad, tel 073-687 87 11
Johan Stemme, tel 073-251 22 23

Jarowskij producerar bland annat bioaktuella ”Morran och Tobias - Som en skänk från ovan”, ”Tro, hopp och kärlek” för SVT, dramathrillern ”Svartsjön” för MTG och Viaplay, ”Parlamentet”, ”Svenska fall för FBI”, ”Fångarna på Fortet” och ”Hellenius Hörna” för TV4, ”Wild Things” för Kanal 5 samt en mängd projekt för varumärken som t.ex. Vitamin Well, H&M Foundation, Byggmax och Unicef.