Jarowskij

Jarowskij rekryterar digitala medieexperten Mari Dahlén som ny digital media manager

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2015 00:28 CEST

Jarowskij fortsätter sin storsatsning på att integrera sociala och digitala medier i produktionerna. Ansvarig för strategiarbetet i en nyinrättad roll som Digital media manager blir Mari Dahlén som har en lång bakgrund inom sociala och digitala medier.

Mari rankades redan som tonåring som en av Sveriges mäktigaste mediepersoner då hon var redaktör för nordens mest besökta sajt, communityn Lunarstorm. Därefter följde en karriär som redaktör för de nordiska MTV-hemsidorna där hon byggde en bloggscen och utvecklade intressant innehåll kopplat till det som hände på MTV. Satsningen resulterade i att såväl trafiken som lönsamheten online växte lavinartat.

-Vinnarna i den nya världen kommer att bli de företag som agerar precis som konsumenterna – inte reflekterar över vilken plattform de tittar på. Bra innehåll fungerar oberoende plattform och därför får inte webben enbart bli platsen för roliga klipp och ”bloopers”. Dagens unga konsumerar inte bara underhållning, de producerar och vill vara en del av det som händer, i realtid. Här hoppas jag kunna vara länken mellan kunden och produktionsbolaget, säger Mari Dahlén.

-I en snabbt föränderlig medievärld krävs kunskap och kompetens om hur man använder de nya medieplattformarna på ett smart, roligt och lönsamt sätt. Digital närvaro blir allt naturligare för företag och kanaler. Mari blir en viktig kugge i vårt erbjudande till såväl nya som befintliga kunder, säger Irené Lindblad vd Jarowskij.

Mari Dahlén kommer senast från en roll på Gröna Lund och Kolmårdens Djurpark där hon startade och drev samtliga sociala mediesatsningar. Hon har även samtidigt jobbat på den strategiska marknads- och försäljningsbyrån AFEW.

Mer information lämnas gärna av

Iréne Lindblad, tel 073-687 87 11

Mari Dahlén, tel 070-969 02 05

Bilaga: Foto på Mari Dahlén

Jarowskij är ett av Sveriges största produktionsbolag för TV och det i särklass största inom humorgenren. Jarowskij ligger bakom varumärken som Solsidan, Hellenius Hörna, Morran och Tobias, Parlamentet, I huvudet på Gunde Svan, Mia på Grötö, svenska The Office, Wild Kids, Fångarna på Fortet, Tro Hopp & Kärlek, Sveriges Värsta Bilförare, Husräddarna, Renées brygga, Roomservice och många fler. Jarowskij är en del av den internationella produktionsbolagskoncernen Zodiak Media Group.