Umeå BSKT

Jason Davis och Umeå BSKT går skilda vägar

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2015 18:43 CET

Efter en skadedrabbad höst och ouppfyllda förväntningar väljer nu Umeå BSKT och Jason Davis att bryta kontraktet i förtid.

- Det är bara att konstatera att Jason inte levererat på den nivå han själv och klubben önskat. Hans skador på försäsongen och rehabiliteringstid har inte förbättrat läget så vi har kommit överens om att bryta kontraktet i förtid. Vi önskar honom lycka till, säger Umeå BSKT:s ordförande Michael Jalmby.

Jason Davis statistik, efter endast fem spelade matcher, stannar på 9 poäng och 5 returer.

Kontaktpersoner UMEÅ BSKT:

Ordförande, Michael Jalmby: 070-639 72 39, michael@umeabskt.se
Coach, Jesper Gustavsson: 070-281 33 99, jesper@umeabskt.se

KFUM UMEÅ BSKT bildades i Februari 2014, men är sprungen ur samarbetsföreningen KFUM Umeå med 1700 medlemmar och 40 heltidsanställda. Umeå BSKT delar kansli med Sveriges tredje största KFUM-förening – KFUM Umeå och har ett nära samarbete i ungdoms-, elit- och utvecklingsfrågor.

Det var under KFUM Umeås flagg som laget först i Maj 2012 tog steget upp till Basketettan för att två år senare även ta nästa steg till Sveriges högsta serie Basketligan Herr. En serie där endast ett Umeålag (Umeå Nordics 1998-99) spelat.

Umeå BSKT är en ideellt baserad förening, och kansliet finns på Järnvägsallén 20 i centrala Umeå.