Ladbrokes

JAY SMITH VINNARE AV IDOL 2010

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2010 11:30 CET

“För första gången någonsin har vi på Ladbrokes idag bestämt oss för att stänga spelen på IDOL, därför betalar vi redan nu ut vinster till alla kunder som spelat på IDOL-Jay. Jay Smith har varit favorit sedan första programmet och vi anser honom redan nu som vinnare av IDOL 2010, detta med hela 4 omgångar kvar” säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef.

”I fredagens program ska idolerna tolka klassiker och Jay kommer framföra både ”Fly me to the moon”  av Frank Sinatra och ”Like a prayer” av Madonna. Ingen utmaning känns för stor för Jay och allt annat än vinst ser vi som osannolikt för skåningen. Han har en fantastisk röst men det som gör att han sticker ut från övriga fältet är scennärvaron och karisman som påminner om en världsstjärnas” fortsätter Gillberg.

Alla som satsat pengar på Jay som vinnare under säsongen får alltså redan nu utbetalt sina vinster. Dock kommer Ladbrokes fortsätta att ta emot spel på tävlingarna redan från fredagens deltävling i Löfbergs Lila Arena i Karlstad. De två som Ladbrokes tror ligger närmast den andra finalplatsen bredvid Jay är Olle Hedberg och Linnea Henriksson, båda två spelas till 2,20 gånger pengarna.

Aktuella odds – 2:a platsen i Idol 2010

Olle Hedberg 2,20
Linnea Henriksson 2,20
Minnah Karlsson 4,00
Andreas Weise 6,00

Aktuella odds - Jay Smiths debut skivsläpp

Debutalbum att nå 1:a plats på albumlistan  1,25
Debutalbum att sälja guld  1,33
Debutalbum att sälja platinum  1,60
Debutsingel att nå 1:a plats på singellistan  1,17

Aktuella odds – Utröstad från Idol fredag 19/11

Andreas Weise  2.50
Minnah Karlsson  2.50
Linnea Henriksson  4.00
Olle Hedblom  5.00
Jay Smith  21.00

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com