Universal Music Sweden

Jay-Z släpper nya albumet MAGNA CARTA HOLY GRAIL

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 14:01 CEST

Billboardkungen Jay-Z släpper sitt tolfte soloalbum MAGNA CARTA HOLY GRAIL 4:e juli. Med 22 miljoner visningar på YouTube har teasern till albumet fullkomligen exploderat på nätet, flera veckor innan släppet, vilket visar på den enorma hypen kring hans nya släpp. Här nedanför får ni ta
del av videon.

Med 50 miljoner sålda album världen över, 17 Grammy Awards och flest förstaplaceringar på Billboardlistan genom tiderna är det säkert att säga att Jay-Z är framgångsrik i vad han gör. På det kommande albumet gästas han även av högst aktuella artister som Frank Ocean, Drake, The-Dream, Justin Timberlake, m.fl. En makalös uppsättning legendariska producenter såsom Kanye West, Rick Rubin, Jahlil Beats, Boi-1da, Swizz Beatz, Timbaland och Pharrell Williams ligger bakom beatsen.