Jays AB (publ)

JAYS flyger högt med Thai Airways

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2011 11:50 CEST

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) har slutit avtal med flygbolaget Thai Airways om försäljning av sina produkter ombord. Ett urval av produkterna finns representerade i dess kommande inflight-katalog.

JAYS, den svenska hörlurstillverkaren, har etablerat sig som en av världens främsta tillhandahållare av ljudtillbehör för portabla mediaspelare. Med en autentisk och musikalisk ljudupplevelse har man slagit stort internationellt, nu senast med modellen a-JAYS Four för Apples iPhone, iPad och iPod.

Man har nu slutit avtal med flerfaldigt prisbelönta Thai Airways om försäljning av JAYS produkter ombord på bolagets flighter. Thai Airways trafikerar 72 destinationer i 35 länder med en flotta om 85 flygplan och tillhandahåller även en av världens fem längsta kommersiella rutter, mellan Bangkok och Atén.

- Vi har sedan länge utrustat många av våra produkter med tillbehör som är avsedda för komfortabel lyssning under flygresor, så detta är ett samarbete vi ser som mycket lyckat, säger Rune Torbjörnsen, VD för Jays AB (publ). Thai Airways är av många ansett som ett av världens främsta flygbolag, med ett flertal utmärkelser under de senaste åren, vilket gör att det känns extra ärofyllt att ha blivit utvald att fylla platsen som hörlursmärke i deras katalog.

För mer information, vänligen kontakta:

Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ)

Mobil: +46 (0)733-730 770
E-post: rune.torbjornsen@jays.se

Jays AB (publ) develops, designs and produces earphones and equipment for portable media players. Jays supplies high quality products, aimed to provide the user with maximum sound experience. Jays passion is the quest for the perfect sound – the sound that affects and inspires user’s body and soul.The company is expanding rapidly and its products are being sold in more than 20 countries worldwide.