Jays AB (publ)

Jays gör mobiler musikaliska tillsammans med Phone House

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2011 15:58 CET

Svenska Jays utvecklar sin marknad på hemmaplan och inleder nu ett samarbete med Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni, Phone House, om försäljning av Jays hela produktlinje i dess 112 butiker i Sverige.

Den svenska hörurstillverkaren Jays har det senaste året med stor framgång erövrat en internationell marknad med sitt koncept Mobile Music genom modellerna a-JAYS Four och t-JAYS Four, som bägge är headset för Apple iPhone, iPad och iPod. Nu senast har man också rönt stor uppmärksamhet med a-JAYS One+, anpassat för användning med samtliga plattformar och extra utrustad via en app för Android. Jays tar nu ytterligare steg vidare på hemmaplan och denna gång sker det med Sveriges största oberoende återförsäljare för mobiltelefoni, Phone House. Phone House är en av de första detaljisterna på området och startades som GEAB i Stockholm redan 1984, men ägs i dag av Carphone Warehouse, Europas största butikskedja inom mobiltelefoni. Phone House kommer att sälja Jays produkter i samtliga av sina 112 butiker i Sverige.

- Vi vill gärna se oss som pionjärer som tar högklassiga ljudupplevelser till en ny och bred kundgrupp, säger Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ). Extra roligt är det därför att erbjudas möjligheten att arbeta med en annan pionjär på den svenska mobiltelefonmarknaden, Phone House. Vi har en ofta initierad och mycket intresserad publik, och det passar därför extra bra att  Phone House nu samtidigt uppmärksammar behovet av att möta upp just denna kundgrupp, vilket man nu gör genom att lansera ett nytt butikskoncept som fokuserar på en ny kundupplevelse som inspirerar och guidar i teknikdjungeln. I konceptet ingår även Geek Squad, en amerikansk tekniksupport som nu lanseras av Phone House i Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:

Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ)
Mobil: +46 (0)733-730 770
E-post: rune.torbjornsen@jays.se

Jays AB (publ) develops, designs and produces earphones and equipment for portable media players. Jays supplies high quality products, aimed to provide the user with maximum sound experience. Jays passion is the quest for the perfect sound – the sound that affects and inspires user’s body and soul. The company is expanding rapidly and its products are being sold in more than 25 countries worldwide.