Jays AB (publ)

Jays i samarbete med Tesco i Storbritannien

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 14:57 CET

Svenska Jays AB (publ) fortsätter sin internationella expansion och inleder ett samarbete med en av världens största detaljister, brittiska Tesco. Samarbetet består i försäljning av Jays hela produktlinje on-line inom ramen för Tesco Direct.

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) har sedan tidigare en stark position i Storbritannien och befäster nu denna ytterligare genom ett samarbete med en världens största detaljistkedjor, brittiska Tesco. Tesco etablerades 1919 och har idag över 5000 butiker i 14 länder och en hög närvaro på internet. Inom Tesco Extra tillhandahåller man ett brett utbud alltmedan man genom Tesco Home Plus inte säljer dagligvaror. Samarbetet mellan Jays och Tesco omfattar i ett första skede försäljning genom Tesco Direct on-line, där man saluför många av de största märkena inom hemelektronik.

– Vi har sedan tidigare, även i andra länder, lyckats mycket väl i vår strategi att nå ut på bredd för att finnas där människor rör sig, säger Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ). Vi ser gärna att det är vårt uppdrag att sprida högkvalitativt ljud till användare av portabla mediaspelare oavsett plattform, nu när vi har accessoarer som passar både för Apples iPhone, iPad och iPod, likväl som Android och övriga. Att på detta sätt nu få en möjlighet att samarbeta med en av världens största kedjor innebär att vi kan kommunicera vårt koncept Mobile Music till många musikälskare och i och med detta erbjuda en möjlighet till en prisvärd och avsevärd musikalisk uppgradering av alla mediaspelare.

För mer information, vänligen kontakta:

Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ)

Mobil: 0733-730 770

Mail: rune.torbjornsen@jays.se

Jays AB (publ) develops, designs and produces earphones and equipment for portable media players. Jays supplies high quality products, aimed to provide the user with maximum sound experience. Jays passion is the quest for the perfect sound – the sound that affects and inspires user’s body and soul. The company is expanding rapidly and its products are being sold in more than 25 countries worldwide.