Jays AB (publ)

Jays satsar med ärlig positioneringskampanj

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2010 17:43 CEST

Jays har under det senaste året tagit flera viktiga steg och gått från klarhet till klarhet på avgörande punkter. Man stärker nu sitt varumärke genom en annonskampanj i ledande media och baserar sitt varumärkesbyggande just på sina framgångar.

- Vi verkar i en bransch med ett extremt produktfokus för en mycket påläst publik och vi kommer nu att rikta ljuset mot andra aspekter av det mervärde vi vill skapa. Vi vet ju redan att produkterna håller måttet och måste se vidare. I samband med vår nyemission hade vi ambitionen att knyta ett samarbete med en stark mediaaktör, vilket vi nu kan dra fördel av i den offensiva fas som vi nu går in, säger VD Rune Torbjörnsen.

- Vi har satsat hårt på att utveckla extremt starka produkter som ligger nära oss själva, vilket nog är framtiden för branschen och tillför ett större värde för konsumenten. Det handlar ju om individen i slutänden och vi börjar med oss själva. Vi vill göra bra saker för vår målgrupp och för musiken och vi vet att vår framtid ligger i kvaliteten. Eftersom vi alltid presterar mycket starka testresultat för vår egen design och vårt eget ljud kan vi nu kosta på oss att säga att just denna vår strävan att vara 100 % ärliga, vår passion, vårt hårda arbete och naturligtvis den talang vi har i bolaget är just det vi har bäst möjlighet att kapitalisera på. Det är det som ger oss de särskiljande kvaliteter som är nödvändiga för att överleva på sikt i en tuff bransch, säger Peter Cedmer, produktchef på Jays.

Från och med oktober månad säljs Jays produkter i Sverige bl.a. hos elektronikkedjorna ONOFF, Teknikmagasinet, Dialect , 4Sound, Musikbörsen, Cyberphoto, Dustin och CDON.COM.

Jays AB (publ) develops, designs and produces earphones and equipment for portable media players. Jays supplies high quality products, aimed to provide the user with maximum sound experience. Jays passion is the quest for the perfect sound – the sound that affects and inspires user’s body and soul.The company is expanding rapidly and its products are being sold in more than 20 countries worldwide.