Jays AB (publ)

JAYS sluter avtal med Virgin i Frankrike

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2010 13:21 CET

Svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) har slutit avtal med Virgin i Frankrike om försäljning av bolagets hörlurar i Virgin Megastores.

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) fortsätter sin expansion på den franska marknaden med ytterligare avtal om distribution. Denna gång har man genom sin lokala representant Xtrium slutit ett avtal om försäljning av modellerna a-JAYS One, Two och Three samt v-JAYS i Virgin Megastores samt försäljningsställen på järnvägsstationer och flygplatser över hela Frankrike.

Virgin har idag en betydande del av marknaden för hörlurar i Frankrike. Man har nyligen även offentliggjort sitt nya samarbete med dagligvarukedjan Carrefour med närvaro i kedjans nya Shop In Shop, en del av dess strategiska hypermarket-koncept, kallat Carrefour Planet.

- Våra produkter har gjort mycket bra ifrån sig i tester i fransk media och det här samarbetet är ett viktig steg i fullföljandet av vår strategi att expandera på den franska marknaden. Att JAYS nu säljs av Virgin är extra roligt då det är ett ikoniskt varumärke med en stark musikalisk koppling, då våra hörlurar gjort sig kända för sin musikalitet, säger Rune Torbjörnsen, VD för Jays AB (publ).

- Virgins expanderande försäljningskanaler och potentialen i de nya produktserierna skapar tillsammans en mycket stark möjlighet för varumärket JAYS i Frankrike nu och i framtiden, säger Tomy Le, VD för Xtrium.

www.jays.se

www.virginmegastore.fr

www.xtrium.com

För mer information, vänligen kontakta:

Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ)

Mobil: +46 (0)733-730 770

E-mail: rune.torbjornsen@jays.se

Jays AB (publ) develops, designs and produces earphones and equipment for portable media players. Jays supplies high quality products, aimed to provide the user with maximum sound experience. Jays passion is the quest for the perfect sound – the sound that affects and inspires user’s body and soul.The company is expanding rapidly and its products are being sold in more than 20 countries worldwide.