Aktiebolaget Åkerikonsult

JB Transport belönat

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2012 11:58 CEST

Den 9 maj belönades JB Transport AB i Vrigstad med ett pris för sin positiva resultatutveckling.  Utmärkelsen mottogs i samband med att Stora Åkeripriset delades ut av Sveriges Åkeriföretag.

- Fantastiskt roligt att vinna det här priset säger Martin Brogård, vd i företaget. Genom att hålla en rak linje och tacka nej till olönsamma uppdrag går det att skapa goda resultat.

Vinnare av Stora Åkeripriset på 100 000 kronor blev Jan-Olof Sundbergs Åkeri från Herrljunga för sitt framgångsrika arbete inom miljö, ledarskap, trafiksäkerhet, ekonomi och innovation.  Priset delades ut på Stora Åkeridagen den 9 maj och bakom arrangemanget står Sveriges Åkeriföretag, som med dagen vill uppmärksamma den stora betydelse åkerinäringen har för samhället.

-Jan-Olof Sundbergs Åkeri är ett utomordentligt exempel på ett nytänkande företag säger Johan Lindström, vd i Sveriges Åkeriföretag. De uppfyller på alla sätt de kriterier som ligger till grund för att vinna Åkeripriset. Genom ett aktivt och engagerat arbete inom alla områden har de skapat motivation hos personalen, nöjda kunder och en positiv resultatutveckling.

Under årets upplaga av Stora Åkeridagen deltog arbetsmarknadsminister Hillevi Engström och moderator för debatterna var Jenny Strömstedt, känd journalist och programledare från TV.

Av de totalt 45 nominerade företagen var det sex stycken som gick vidare till finalomgången och de som tilldelades utmärkelser under dagen var:

Stora Åkeripriset – Jan-Olof Sundbergs Åkeri, Herrljunga
Bästa miljöarbete – Alfa Quality Moving, Jönköping
Bästa ekonomiska utveckling – JB Transport AB, Vrigstad
Bästa ledarskap – Wibax Logistics, Piteå
Bästa trafiksäkerhetsarbete – Kaj Johanssons Åkeri, Vännäsby
Bästa innovation – Lindströms Transport AB, Luleå

För mer information kontakta:

Martin Brogård, vd JB Transport AB, 070 662 18 15
Bertil Dahlin, Chef Kommunikation och Opinion, Sveriges Åkeriföretag
070 541 27 62, 08 753 54 23, bertil.dahlin@akeri.se

Sveriges Åkeriföretag är åkerinäringens branschorganisation med cirka 8 000 åkeriföretag och lastbilscentraler som medlemmar. Åkerinäringen omsätter ca 100 miljarder och sysselsätter ca 60 000 personer.