JCDecaux Sverige

JCDecaux nu medlemmar i Klimatpakten

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2013 19:27 CEST

Den 11 april blev JCDecaux officiellt medlem i Klimatpakten som är ett initiativ mellan Stockholms Stad och näringslivet. Ulla Hamilton, Borgarråd, överlämnade diplom och hälsade JCDecaux välkomna.

JCDecaux har sedan starten 1964 arbetat aktivt med miljöfrågor, både internt och externt. De senaste initiativen är bland annat att använda avmineralisterat vatten vid tvätt av utomhusmöbler och utbilda alla våra chaufförer i miljövänlig körning. En annan del i miljötänket är de moderna hyrcykelsystem JCDecaux erbjuder kommunerna, vilket leder till betydlig minskning av koldioxid i städerna.

”JCDecaux är stolta och glada för att vara med i Klimatpakten som delar våra långsiktiga värderingar om ett miljövänligt och hållbart samarbete säger Kommunikationschef Carina Herly”

JCDecaux Sverige blev miljöcertifierade enligt ISO14001 år 2010 och klimatkompenserar.

Presskontakt:JCDecaux Sverige AB, Kommunikationschef Carina Herly, 070-558 05 66, carina.herly@jcdecaux.se

JCDecaux startade sin verksamhet i Sverige 1989 och har idag samarbetsavtal med 23 av landets största kommuner. Affärsidén är enkel: JCDecaux erbjuder kommuner väl underhållna gatumöbler i hög kvalitet, såsom väderskydd, helautomatiska toaletter, papperskorgar, hyrcykelsystem mm utan kostnad för kommunerna. Finansieringen sker genom reklam som dessutom inte behöver vara placerad vid nyttigheterna.
www.jcdecaux.se, www.djurgardscykeln.se, www.styrochstall.se

Läs mer om Klimatpakten på http://www.stockholmsklimatpakt.se/om-klimatpakten/