Solid Beans AB

jDays, Javakonferensen i Göteborg, är tillbaka i höst igen!

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2013 15:08 CEST

Många företag önskar inspirera och motivera sina medarbetare. Ett sätt är att gå på konferenser och utbildningar och ta till sig av vad som bjuds. Konferensen jDays består i år av 2 konferensdagar, se www.jdays.se .
Några av de ämnen som tas upp är bl. a Java EE, Java SE, Java Cloud, Android, Continous Delivery, Test Driven JavaScript, Big Data mm. Det kommer också att finnas aktiviteter där man programmerar tillsammans, i s.k. Code Dojos. Hur Spotify lyckas hantera sina, nu över en miljard, spellistor är en av många intressanta föreläsningar.

Konferensen jDays vänder sig till alla Javaintresserade, både i Sverige och utomlands. Javaexperter tar upp, förutom Java, även andra Javarelaterade Teknologier, samt ramverket Open Source. Java har blivit ett otroligt stort och populärt programspråk världen över, med många olika tillämpningar, som bl.a. i våra mobiltelefoner.

Flera kända, spännande svenska och utländska föreläsare kommer till jDays.  Javaintresserade kommer att få mycket information om det senaste och man blickar givetvis även in i framtiden.

Konferensen arrangeras av det lokala IT-konsultföretaget Solid Beans. Tillsammans med sina sponsorer och partners hoppas man på ett stort intresse och framgång även i år, då jDays körs för andra året i rad. jDays har blivit ett återkommande event i Göteborg, precis som man hoppades på för ett år sedan.

Läs mer och följ utvecklingen på www.jdays.se.

Datum för konferensen är 26-27 november, Clarion Hotel Post.

Ett led i konsultföretaget Solid Beans utveckling är att engagera sig i den omedelbara omgivningen. Företaget erbjuder, förutom Javakonsulter, även Javautbildningar, deltar i konferenser och mässor, samt stödjer forum för utveckling inom sitt intresseområde, bl.a. Scala, Java och Androidforum.

Solid Beans AB är ett innovativt kunskapsföretag med flera års erfarenhet inom Java teknologi och ramverk. Företaget jobbar med öppen källkoden (Open Source) och deltar i utveckling, integration och marknadsföring av flera Java Open Source ramverk som JSF/PrimeFaces, Spring, Liferay, Play! med flera.
Bolaget har kontor i Stockholm, Göteborg och Poznan (Polen) och åtar sig utvecklingsuppdrag som konsult hos kund eller som ett internt (in-house) uppdrag i egna lokaler med hög kvalité och låga utveckling kostnader.