Division By Zero

jDome får två miljoner av Uppsala Seed Capital

Pressmeddelande   •   Jul 08, 2009 15:57 CEST

Företaget Division By Zero, som ligger bakom den unika datorspelskärmen jDome har fått en investerare. Det är Uppsala Seed Capital som har gått in med två miljoner för att se till att produkten jDome blir verklighet.

"jDome är en innovativ produkt med stor internationell potential. Uppsala Seed Capital har följt jDome's utveckling sedan i höstas och har sett att det rätta drivet finns i företaget. Med vår finansiering kan vi nu realisera produkten i större skala", säger USC:s Investment Manager, Tommy Nilsson.

Redan nu finns en högprisversion tillgänglig för beställning, jDome Limited Edition, som kostar 25 000 och de första exemplaren har redan köpare, enligt John Nilsson, VD för Division By Zero.

"Det är fantastiskt att kunna få jobba med sitt projekt på heltid och då jDome-skärmen redan har över 500 beställare, kommer dom här pengarna väl till pass eftersom startkostnaderna för massproduktion är höga", säger John Nilsson.

Om Divison By Zero:

Division By Zero utvecklar och säljer spelskärmen jDome, som flyttar datorspelaren in i datorspelet. jDome-konceptet använder standardprodukter. Allt som behövs är en speldator, en hemmabioprojektor, ett vanligt spel och en jDome-skärm för att det ska kännas som man är inne i spelet. jDome-skärmen är dessutom lätt att fälla upp och fälla ihop.

Division By Zero har blivit nominerad till ett av årets start-ups av Innovation & Technology (STING).

Senaste jDomevideon som visar den hopfällbara skärmen:

Bilder: http://presskit.jdome.com

Kontaktuppgifter:
John Nilsson, VD
Mobil: +46761663345
E-post: john.nilsson@jdome.com

Om Uppsala Seed Capital:

Uppsala Seed Capital fokuserar på tidig finansiering till bolag i Uppsalaregionen. USC investerar i utvalda bolag som bedöms ha stor tillväxtpotential.

Fondens mål är att genom tidig finansiering bidra till att fler livskraftiga projekt kommersialiseras och utvecklas till expansiva tillväxtföretag. Bolag som befinner sig i ett tidigt skede kan via fonden beredas såddfinansiering.

Kontaktuppgifter:
Investment Manager: Tommy Nilsson