Stronghold

Jeanette Saveros ”Årets framtida ledare i fastighetsbranschen 2010”

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2010 07:30 CEST

Jeanette Saveros, affärsområdeschef på Hifab, tilldelas utmärkelsen ”Årets framtida ledare inom fastighetsbranschen 2010”. Initiativtagare är Stronghold Invest och tidningen Fastighetsnytt, i samarbete med Academic Search. Priset delas ut för andra gången och ska utmana finansbranschen om framtidens spjutspetskompetens och stjärnmedarbetare.

”Jag är stolt och tacksam över utmärkelsen. För mig är lönsamhet nyckeln till utveckling och förbättring, och lönsamheten finns alltid med i mina beslut på antingen kort eller lång sikt. Det svårt att se sig själv som en framtida ledare, men att få vara med i arbetet med att utveckla och skapa nya vägar inom fastighetsbranschen är något jag definitivt brinner och verkar för”, säger vinnaren Jeanette Saveros.

”I hård konkurrens har vi utsett Jeanette Saveros till årets framtida ledare i fastighetsbranschen. Hon har levererat tydliga resultat i både förändringsarbete och i det löpande arbetet i en komplex och krävande bransch. Med utmärkelsen ska vi uppmärksamma goda ledaregenskaper och lyfta personer som har potential att bli stora ledare i framtiden, något som gagnar hela branschen, säger Urban Edenström, koncernchef i Stronghold Invest.

De andra finalisterna var Anders Albrektsson, kundansvarig vid Newsec Asset Management och Fredrik Hemborg, regionchef Stockholm NCC Property Development.

Motivering till utnämningen

Med en självklarhet som ledare har Jeanette Saveros lyckats uppnå mycket goda resultat även under perioder av lågkonjunktur. Ett ledarskap styrt av värderingar och tydlighet tillsammans med en förändringsvilja där de små ständiga stegen framåt leder till långsiktig framgång.

Att våga utmana traditionella verksamheter och lyckas införa ett säljdrivet företagsklimat är framgångsfaktorer för Jeanette Saveros.

Juryn är övertygad om att Jeanette Saveros har potential att i framtiden ha en ledande befattning i fastighetsbranschen.

Detta tillsammans med tydliga ambition, mod och drivkraft att utvecklas i sin karriär gör att juryn har utsett Jeanette Saveros till ”årets framtida ledare i fastighetsbranschen 2010”.

Bilden visar från vänster Pia Carlberg, Head of HR, Stronghold, och Jeanette Saveros.

För mer information, kontakta:
Pia Carlberg
Head of HR
Stronghold
pia.carlberg@stronghold.se

Jeanette Saveros
Affärsområdeschef Öst
HIFAB AB
jeanette.saveros@hifab.se

STRONGHOLD

Passion for colleagues and clients is what allows Stronghold to contribute to the development of knowledge-based property related companies. Stronghold provides competence, market contacts and capital. Through Stronghold University we make sure that the skills within our subsidiary companies, Newsec, Niam and Datscha, create excellence.