Universal Music Sweden

Jedward släpper sitt nya album ”Young Love” den 22 juni

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2012 10:14 CEST

Av: Gustaf Angelin

Ingen har väl missat de irländska bröderna Jedwards framfart i årets upplaga av Eurovision Song Contest. Den 22 juni släpper nu äntligen den dynamiska duon sitt efterlängtade album ”Young Love” där bidraget ”Wateline” självklart finns med. Låten är skriven av Nick Jarl (Westlife, Ironik m.f) och Sharon Vaughn (Boyzone, The Wanted m.f) som även står med på ett flertal andra låtar på skivan. Andra välkända låtskrivarnamn som återfinns på albumet är Jörgen Elofsson och Andreas Carlsson.

Enligt tvillingarna själva så berättar albumet en kärlekshistoria. "It starts off with “Waterline” when we fall in love, and the second track is “Young Love” cause we're in love, and then the third track is “What's Your Number”, where we try to get the girls number, and the forth track is “Girl Like You”, cause we're waiting for the girl." – Edward Grimes.

Jedward fick sitt stora genombrott i förra årets upplaga av Eurovision Song Contest med låten ”Lipstick”. Den gången slutade det med en åttondeplats vilket är Irlands bästa placering i tävlingen på 11 år. Duon blev i och med helgens framträdande historisk eftersom det var första gången någonsin som Irland skickade samma artist två år i rad.

Hör en teaser av det kommande albumet här: