Enlight AB

Jeeves certifierar partners genom samarbete med Enlight Certifiering säkrar kompetensen hos partners

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2003 10:05 CET

Den O-listenoterade affärssystemleverantören Jeeves har valt att samarbeta med Enlight inom test och certifiering av kunskap för sina partners. Genom att erbjuda certifiering så kan utbildning och implementering av Jeeves system effektiviseras, och totalkostnaden för kunden att ta ett nytt system i drift minskas.

Jeeves utvecklar affärssystem för medelstora företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom ett internationellt nätverk av partners med 350 konsulter med bransch- och specialkompetens inom olika affärsprocesser. Företagets huvudprodukt Jeeves Enterprise finns installerad hos fler än 900 företag världen över.

"Våra partners är nyckeln till vår egen framgång" säger Nicolas Ehrling, VD på Jeeves. "Certifiering stärker våra partners ytterligare och garanterar en hög kompetensnivå. Kunden får en säkrad leveranskvalitet och lägre kostnader för utbildning och implementation."

Användningen av körkort och certifiering blir allt vanligare för leverantörer av avancerade system och lösningar. Genom att certifiera sina konsulter kan partners och återförsäljare bevisa sin kompetens och därmed öka sin konkurrenskraft. Genom att använda diagnostester före utbildning kan dessutom utbildningskostnaderna sänkas.

Traditionella manuella certifieringsprogram var kostsamma och förbehållna främst större globala systemleverantörer som t ex IBM, Cisco, Novell eller Ericsson. Genom nya flexibla onlinelösningar kan fler leverantörer lansera certifieringar, och bruket av certifiering har börjat spridas från konsulter och tekniker till att även innefatta användare.

Jeeves har valt en komplett onlinelösning för test och certifiering, inklusive design och utveckling av tester samt drift. "Det är glädjande att få Jeeves som partner." säger Enlights VD Urban Doverholt "Jeeves säkrar kvalitet i alla sina processer, och kvalitetssäkring av kunskap genom certifiering blir därför en naturlig del i Jeeves lösningar." Ett annat exempel på kund som valt Enlight för certifiering av partners och återförsäljare är Autodesk - värdens största leverantör av programvara för datorstödd konstruktion, CAD.

För ytterligare information, var god kontakta:
Urban Doverholt, VD Enlight AB, 08 - 597 960 00
Nicolas Ehrling, VD Jeeves Information Systems AB, 08 - 587 099 42

Enlight är Europas ledande företag inom test och certifiering online. Över 6 miljoner tester har tagits i över 3000 testcenter via Enlights lösningar, och Enlight har kontor i Sverige, Tyskland, England, Nederländerna och Belgien. Enlight grundades 1993, och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Affärsidén är att inspirera och förenkla din personliga och professionella utveckling, genom att leverera onlinelösningar för kvalitetssäkrat lärande. Enlight levererar i dag rikstäckande certifieringslösningar i Tyskland, Storbritannien, Irland, Holland, Belgien, Sverige, Norge, Danmark, Australien, Nya Zeeland, Schweiz, Liechtenstein, Österrike, Vietnam och Kanada.

Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget, med sina 45 anställda, är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom 350 engagerade och kunniga medarbetare och konsulter med bransch- och specialkompetens inom olika affärsprocesser. Jeeves Information Systems AB samarbetar med ett 15-tal partners i världen och enbart i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise som finns installerad på fler än 900 företag med över 13 000 användare. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholms Fondbörs O-lista.