Jeeves Information Systems AB

Jeeves får stororder av NetOnNet

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2004 10:15 CEST

(JEEV) Jeeves Information Systems AB’s partner InfoCube AB har tecknat avtal med NetOnNet om leverans av affärssystemet Jeeves Enterprise. Sammanlagt kommer över 100 användare att arbeta mot Jeeves ifrån Borås, München och Ullared. Det sam­manlagda ordervärdet för projektet är 7 miljoner kronor.

- Jag har aldrig sett ett system som verkar så lovande och InfoCube uppvisar hög professionalism och stort engagemang, säger NetOnNet projektledare Nic Fletcher, som kommer att driva projektet till­sammans med InfoCubes projektledare Leif Johansson.

NetOnNet blev 1999 landets första Internet-baserade butik för hemelektronik och är idag ett av Europas ledande e-handels­företag. NetOnNet har en årsomsättning på 776 miljoner kronor med en årlig tillväxttakt på ca 65%.

- Vi ser Jeeves Enterprise som det bästa affärssystemet för vår verksamhet och räknar med att vi nu får en plattform för fort­­satt tillväxt. Vi har valt Jeeves för syste­m­ets utmärkta funktionalitet, flexibilitet och plattform. InfoCube har visat ett enga­gemang utöver det vanliga och vi ser dem som en stark leverantör av Jeeves och känner oss därför trygga med valet av leverantör, säger Anders Halvarsson, VD på NetOnNet.

Affären inkluderar Jeeves Enterprise mod­uler för Order, Lager, Fakturering, Inköp, Marknad, Service, Redovisning, Kund- och Leverantörsreskontra, Inventarie/­Anläggning,­ Kassa/Butik, EDI och Elek­tronisk Dokumenthantering (EDM).

- NetOnNet är ytterligare ett exempel där vi i mycket hård konkurrens slår ut de större och mer namnkunniga aktörerna i en upp­handling och där vi kan ge en ökad möj­lighet för effektivisering i ett företag med stora transaktionsvolymer och komplex logistik”, säger Nicolas Ehrling, VD på Jeeves Information Systems.

- För oss är affären ett bevis på vår målmedvetna satsning på kvalitet och att alltid sätta kunden i centrum, ,säger Ove Prissberg, VD på InfoCube.