Infocube AB

Jeeves förvärvar Infocube

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2013 09:58 CEST

JEEVES FÖRVÄRVAR INFOCUBE EN AV SINA STÖRSTA PARTNERS OCH STÄRKER JEEVES ERBJUDANDE FÖR AFFÄRSSYSTEM PÅ DEN SVENSKA MARKNADEN

Stockholm, Sverige, 12 juni 2013. Jeeves Information Systems AB, en ledande utvecklare av affärssystem för små och medelstora företag verksamma inom tillverkning, distribution och tjänstesektorn, förvärvar Infocube AB, en av sina största partners. Genom förvärvet av Infocube går Jeeves in i en flerkanalsstrategi i Sverige.

”Jeeves har historiskt verkat som ett renodlat programvaruföretag och drivit försäljning och implementation i huvudsak via partners. En del kunder och prospekts har emellertid uttryckt ett intresse av att ha en direkt relation med Jeeves. Medan vi även fortsättningsvis kommer erbjuda en robust partnerkanal ger det här förvärvet Jeeves förmåga att kunna ge service till våra kunder även via en stark direktkanal. Detta var inte möjligt i Sverige tidigare och kommer att leda till ett starkare erbjudande för både befintliga och nya kunder. Förvärvet ändrar och accelererar vår go-to-market strategi och expanderar Jeeves möjligheter på marknaden.” säger Jeff Tognoni, VD för Jeeves.

”Med förvärvet av Infocube får Jeeves en framgångsrik och mogen konsultorganisation med en stark företagskultur med erfaren personal som kan ge stöd till de kunder som önskar ha en direktrelation med oss. Infocubes spetskompetens inkluderar bred implementationserfarenhet med en beprövad metodik, en kunnig supportorganisation och en effektiv försäljningsorganisation” fortsätter Jeff Tognoni.

”Det här är ett naturligt steg för Infocube att kombinera våra två företag. Det ger våra anställda nya karriär- och utvecklingsmöjligheter och det ökar vår förmåga att ge service till Jeeves kunder. Genom att kombinera expertisen inom Jeeves produktutveckling med Infocubes kunnande inom implementation och kundutveckling, kommer vårt erbjudande till kunder att stärkas på alla sätt” säger Henrik Engberg, VD på Infocube.

OM JEEVES
Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag inom tillverkning, distribution och tjänstesektorn. Varje dag använder mer än 4.600 företag, i mer än 40 länder, ett av Jeeves affärssystem. Jeeves affärssystem har som grund omfattande funktionalitet, kombinerat med extraordinär förmåga att möta kundernas strategiska behov och affärskrav. Jeeves huvudkontor ligger i Stockholm och bolaget ägs av det amerikanska investmentbolaget Battery Ventures. För mer information se www.jeeves.se.

OM INFOCUBE
Infocube har varit Jeeves Partner sen 1999 med över 350 kunder i 21 länder. Infocube har mer än 100 anställda och har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Jönköping, Karlstad och Chicago (USA). Infocube har fokuserat på att stödja företag inom industrierna tillverkning, logisitik/handel och textil. Infocube är ett konsultföretag som levererar kompletta affärssystemslösningar med försäljning, konsulttjänster och support.

FÖR MER INFORMATION:
Media relationer