Jeeves Information Systems AB

Jeeves tar order i tuff konkurrens med de svenska affärssystemsleverantörerna

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2005 09:08 CEST

(JEEV) Jeeves Information Systems AB kan idag informera om att man har tagit ännu en affär i tuff konkurrens med de namnkunniga svenska affärssystemsleverantörerna. Det är Metallfabriken Ljunghäll AB som har valt Jeeves Enterprise för sina affärskritiska processer. Det totala ordervärdet motsvarar 4,1 miljoner och avser i ett inledande skede 85 användare.

Jeeves Enterprise är ett av Sveriges mest använda affärssystem. Metallfabriken Ljunghäll AB i småländska Södra Vi har efter en noggrann analys beslutat sig för att implementera Jeeves Enterprise. Analysen genomfördes av en oberoende konsult, Boo Löfberg.

”Vi tittade förutsättningslöst på ett flertal av systemen på marknaden. I ett tidigt skede kunde vi välja bort många av dem då de inte hade de egenskaper och funktioner som Ljunghäll prioriterar för sitt nya gemensamma IT-stöd. Kvar till en slutgranskning var en handfull med bland annat Jeeves Enterprise”, säger Boo Löfberg.

Förutom Jeeves Enterprise var även flera andra namnkunniga affärssystem med i slutomgången. ”Som i många upphandlingar var det helheten som föll till Jeeves fördel, även om just Jeeves Enterprise också kunde visa upp en bättre uppfyllnad på flera viktiga kriterier jämfört med de andra systemen”, säger Boo Löfberg.

Implementationen kommer att genomföras av Jeeves partner SYSteam. Där berättas det att kunden uppskattar att de kan erbjuda en processorienterad implementation under hela projektet. ”Dessutom är Jeeves en plattform för Metallfabriken Ljunghäll ABs IT-avdelning. Med Jeeves får de ett verktyg för att själva vidareutveckla sina processer och applikationer”, säger Bo Oskarsson vid SYSteam.

Affären avser ett komplett Jeeves Enterprise med moduler för såväl orderhantering, ekonomi som avancerade lösningar inom MPS, EDI. Även CRM, HRM och Jeeves Business Control blir delar i helhetslösningen för Metallfabriken Ljunghäll AB som SYSteam kommer att implementera.”Det är alltid kul när fler och fler svenska företag upptäcker Jeeves Enterprise styrkor i jämförelse med andra system. Och extra kul är det när vi i en upphandling konkurrerar ut de mer namnkunniga svenska leverantörerna. Jag är säker på att vi kommer inom en snar framtid se fler som likt Metallfabriken Ljunghäll AB väljer Jeeves Enterprise”, säger Lars Dahlberg, Sales and Marketing Director vid Jeeves Information Systems.

För mer information, vänligen kontakta,

Lars Dahlberg
Sales and Marketing Director, Jeeves Information Systems
E-post: lars.dahlberg@jeeves.se

Fakta om Jeeves
Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom dotterbolag, partners och återförsäljare. Koncernen samarbetar med bortåt 60 partners globalt och i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter. Företagets huvudprodukter är Jeeves Enterprise och Garp, som sammantaget finns installerade på mer än 3 000 företag. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholms Fondbörs O-lista.

Mer information finns på: www.jeeves.se

Fakta om Metallfabriken Ljunghäll AB

För mer information om Metallfabriken Ljunghäll AB, vänligen besök: www.ljunghall.se

Fakta om SYSteam
SYSteam är en komplett IT-partner med en framskjuten position bland Nordens IT-konsultföretag. SYSteams affärsidé är att aktivt stödja kundernas verksamhetsutveckling med effektiva informationssystem. SYSteam är etablerat med kontor och dotterbolag på 48 platser i norra Europa. SYSteam-koncernen har ca 1 000 anställda.

Mer information finns på: www.systeam.se