TUK AB

Jennie Jonsson – ny vd för värmländska bokförlaget TUK Förlag

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2013 09:15 CEST

Från och med 8 april är Jennie Jonsson vd för TUK Förlag AB. Jennie kommer närmast från Ung Företagsamhet Värmland där hon arbetat som regionchef under de senaste åtta åren.

Värmländska bokförlaget TUK Förlag AB som ger ut böcker om praktiskt ledarskap växer och anställer nu en ny vd samtidigt som företaget tar klivet från enbart förlag till kunskapsföretag. Verksamheten kommer att breddas och arbetet med fler plattformar än den fysiska boken kommer att utvecklas.

- Nu satsar vi framåt! TUK Förlag har kommit till en gräns där vi antingen kan fortsätta i samma lunk som tidigare eller bestämma oss för att växa. Vi tror på potentialen i TUK Förlag och i Jennie och gör därför denna satsning. Jennie är driven, målmedveten och har ett fantastiskt nätverk och vi tror att hon är helt rätt person för att få ut det mesta av denna satsning framåt, säger Tomas Gustavsson, en av ägarna till TUK Förlag.

- Jag är jätteglad och stolt över att ha fått förtroendet att leda TUK Förlag och ser fram emot att utveckla företaget vidare med min entreprenörskapsbakgrund nu när företaget tar klivet från förlag till kunskapsföretag, säger Jennie Jonsson, nytillträdd vd på TUK Förlag.

Om TUK Förlag
TUK Förlag AB grundades 2006 i Karlstad. Förlaget startades ursprungligen då ägarna Tomas Gustavsson och John Johansson ville ge ut egna böcker. Detta ändrades redan ett år senare då förlagets andra bok vann priset årets projektledarbok och lusten att hjälpa andra att skriva egna, bra böcker väcktes. 23 böcker har getts ut hittills och minst tre stycken till planeras under 2013. TUK Förlag är det enda förlag i Sverige som vunnit priset årets projektledarbok två gånger. Priset delas ut av Svenskt Projektforum.

Läs mer här: www.tuk.se/press

För mer information kontakta:

Tomas Gustavsson    Jennie Jonsson
Ägare, TUK Förlag     vd, TUK Förlag