Moore To Be

JENNY BERGGREN - Ny singel Gotta Go

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2010 14:04 CEST

JENNY BERGGREN från popsensationen Ace of Base kommer nu ut med sin nya singel GOTTA GO från albumet MY STORY som kommer ut den 13 oktober.

Ace of Base är en av världens mest framgångsrika grupper genom tiderna med sina mer än 30 miljoner sålda skivor. Nu är det dags för en av gruppens frontfigurer att göra entré ensam. Jenny Berggren är idag redo att måla ett personligt porträtt av sig själv. I sin nyskrivna biografi VINNA HELA VÄRLDEN berättar hon öppenhjärtligt om den guldkantade tillvaro som under nittiotalet var hennes vardag. När hon blev världsstjärna i gruppen Ace of Base hade hon knappt hunnit lägga studentmössan på hyllan. Plötsligt bestod hennes liv av jordenruntresor, försäljningsrekord, galor och priser. Jenny berättar även om baksidan av kändisskapet och det omskrivna knivöverfallet som förändrade hennes liv.

”Det har snart gått två decennier sedan mitt genombrott med Ace of Base och nu har det äntligen blivit dags för mig att göra denna solosatsning. Det känns otroligt spännande!”

Jenny Berggrens liv är en historia värd att berätta även musikaliskt. Tillsammans med Sthlm Sound Facility har hon skrivit singeln GOTTA GO. En låt som handlar om uppbrottet från de kontrakt och relationer som varit destruktiva, men också om de kamper med otillräcklighet och dålig självbild som hon nu definitivt lämnat bakom sig. Idag är Jenny Berggren stolt småbarnsmamma och egenföretagare. Hon är artist, författare och föreläsare. Hon står nu på egna ben, har mer erfarenhet än någonsin och är redo att gå vidare mot nya mål.

Moore To Be AB är experter på att lansera nya talanger och har över 17 års erfarenhet inom underhållningsbranschen. Vi är under expandering och  är i dagsläget två heltidsanställda och en person på väg in. Vi sitter i lokaler på Skeppsbron 44 i Gamla Stan.

Moore To Be erbjuder promotion, aristcoachnig och mediaträning och har samarbetat med bland annat Stephen Simmonds, Erik Hassle, Magnus Carlsson och Hoffmaestro för att nämna några  av våra kunder. Moore To Be bygger och stärker personliga varumärken.

För mer information och referenser se www.mooretobe.com