Moore To Be

Jenny Berggren, tidigare känd från Ace Of Base släpper soloalbumet "My Story" den 13 Oktober

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2010 13:58 CEST

Med skivan My Story gör Jenny Berggren, ”hon den mörkhåriga” och minstingen i Ace of Base, solodebut – mer än 15 år efter att hela världen drabbades av Ace of Base-feber och dansade till listettor som Wheel of Fortune, All That She Wants och I Saw The Sign. 30 miljoner skivor och ett svårslaget världsrekord – det är facit för Ace of Base, som tillsammans med ABBA och Roxette bildar toppskiktet i det som ofta kallas det svenska musikexportundret.

Jenny Berggren kom ut med sin självbiografi, Vinna hela världen, hösten 2009. Boksläppet ledde till en mängd intervjuer och recensioner, sedan dess har Jenny ägnat mycket tid åt att resa runt och hålla föredrag om boken. Parallellt med både skrivarbetet och denna nya sorts turnerande har hon gått in i en ny kreativ process, den som soloartist med eget material. My Story har vuxit fram under lång tid och är ett slags musikaliskt syskon till boken, berättar Jenny. Jenny Berggren har skrivit låtar ända sedan hon var tonåring, en del för Ace of Base men annat också, och nu kände Jenny att det var dags att göra något helt eget.
Jenny Berggren släpper "My Story" 13 oktober 2010.

För mer info se även www.jennyberggren.com

Moore To Be AB är experter på att lansera nya talanger och har över 17 års erfarenhet inom underhållningsbranschen. Vi är under expandering och  är i dagsläget två heltidsanställda och en person på väg in. Vi sitter i lokaler på Skeppsbron 44 i Gamla Stan.

Moore To Be erbjuder promotion, aristcoachnig och mediaträning och har samarbetat med bland annat Stephen Simmonds, Erik Hassle, Magnus Carlsson och Hoffmaestro för att nämna några  av våra kunder. Moore To Be bygger och stärker personliga varumärken.

För mer information och referenser se www.mooretobe.com