Universal Music Sweden

Jens Hult släpper debut-EP:n ”Precis som du vill”

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2014 11:37 CEST

Efter mer än en miljon spelningar av sin hitsingel Precis som du vill släpper Jens Hult sin debut-EP med samma namn.

En av vårens stora snackisar heter Jens Hult. I slutet av mars släppte Jens Hult sin singel ”Precis som du vill” och knappt en månad senare hade låten streamats en miljon gånger. Nu följer Jens upp framgångarna med singeln genom att släppa sin debut-EP vars namn blir ”Precis som du vill – EP”. Tillsammans med Alex Schöld har Jens skrivit och producerat hela EP:n. På skivan finns fyra låtar som Jens skrivit och producerat tillsammans med Alex Schöld samt en cover på klassiska Reeperbahns låt Lycklig.

Jens introducerade sig för Sverige då han kom fyra i Idol i höstas och har med sin härliga utstrålning och personliga röst fått stort genomslag och mycket uppmärksamhet i media.

"Precis som du vill - EP" släpps den 28/5.