Olof Palmes Internationella Center

Jens Orback till Ryssland

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2012 12:05 CEST

Palmecentrets generalsekreterare Jens Orback reser till St. Petersburg den 3-7 oktober för att träffa representanter från fackliga organisationer och politiska partier.

Jens Orback kommer även att medverka på ett seminarium där representanter från ryska fackliga organisationer samt olika progressiva partier deltar. Syftet med seminariet är att diskutera förutsättningarna för samverkan för att förbättra situationen för arbetstagare i Ryssland samt stärka de mänskliga rättigheterna i arbetslivet.

Jens Orback finns tillgänglig under hela vistelsen.

* * *

Palmecentret är den svenska arbetarrörelsens organisation för internationellt utvecklingssamarbete och opinionsbildning. Demokrati, mänskliga rättigheter och fred är målen som dominerar verksamheten. Palmecentret och dess 27 medlemsorganisationer arbetar årligen med cirka 250 solidaritetsprojekt i hela världen för att ge människor makt att förändra sina samhällen, och därmed sina egna liv. Läs mer på www.palmecenter.se