AMF

Jens Söderblom ny presschef på AMF

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2016 16:36 CEST

Jens Söderblom har tillträtt den nyinrättade tjänsten som presschef på AMF.

Jens kommer närmast från en tjänst som politisk sakkunnig och pressekreterare hos handelsministern vid Utrikesdepartementet.

- Den känns oerhört spännande och stimulerande att få ansluta till ett så engagerat, kunnigt och välskött företag som AMF. Inte minst under en fas då historiskt stora insatser görs för att sänka avgifter och förenkla för spararna. Jag ser fram emot att lära mig en ny bransch, och att få använda mina erfarenheter och kunskaper till att vårda och stärka AMFs redan goda anseende, säger Jens Söderblom.

Jens kommer att rapportera till chefen för Marknad & Kommunikation, Cecilia Rosendahl Lavén.

För frågor kontakta:
Jens Söderblom, Presschef AMF, 073-086 98 41, jens.soderblom@amf.se

AMF är pensionsbolaget för alla som söker enkla och trygga pensionslösningar med hög avkastning till låg kostnad.LO ochSvenskt Näringsliv äger till lika delar aktiebolaget AMF som drivs enligt ömsesidiga principer där vinsten i sin helhet tillfaller spararna. Koncernen AMF förvaltar totalt cirka 500 miljarder kronor i aktier, fastigheter och räntebärande papper åt cirka 4 miljoner sparare. AMF Fastigheter AB och AMF Fonder AB är helägda dotterbolag till AMF.