Jernhusen AB

Jernhusen löser kontorsbehov för SJ

Pressmeddelande   •   Nov 27, 2006 11:46 CET

SJ har skrivit avtal med Jernhusen om att hyra ca 7 300 kvm på Centralstationen i Stockholm.
Avtalet gäller under fem år med inflyttning september 2007.

För ca 4 månader sedan gick SJ ut på marknaden för att hitta en totallösning för sitt huvudkontor i Stockholm och i syfte att samordna de i dag utspridda kontoren i Stockholm. SJ hyr sedan tidigare 4 000 kvm i Centralstationen och kommer genom det nya avtalet att hyra ca 7 300 kvm.

– Det är fantastiskt glädjande att vi i tuff konkurrens har hittat en så bra lösning åt SJ. Vår lösning ligger i att vi erbjuder både effektiva och moderna kontor i vår anrika fastighet, i ett mycket kommunikationsnära läge, säger Per Berggren, VD för Jernhusen.

– Genom det här avtalet kan SJ samla hela huvudkontoret i Centralstationshuset. I konkurrens med hyreserbjudande från andra hyresvärdar valdes Jernhusens alternativ, säger Jan Forsberg, VD för SJ.

För vidare information:
Per Berggren, VD Jernhusen. Tel: 08-410 626 01
Monica Nandorf, Marknadsområdeschef Jernhusen. Tel: 08-410 626 17 Mobil: 070-209 01 14

Jernhusen äger, förvaltar och utvecklar ett fastighetsbestånd som består av stationer, kontor och verkstäder längs den svenska järnvägen. Jernhusen är ett dotterbolag till Swedcarrier som i sin tur är helägt av svenska staten. Jernhusen har 80 medarbetare och huvudkontor i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till knappt 400 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 7,5 miljarder kronor.